Goda dagars magi

Rubriken är snodd från Petters gamla låt (jag lyssnar faktiskt en del på den) och den passar på något sätt in på de senaste dagarna. Goda dagar har det i alla fall varit för mig.

Igår märkte jag att ett mail hade ramlat in i min skolmail (vilken jag endast öppnar sporadiskt) och budskapet var glädjande: Du klarade tentan. Riktigt skönt att få det beskedet och därmed kunna checka av vårens enda salstenta en gång för alla.


. . . . . . .



Idag var det sedan upp till bevis då en av mina lärare från högskolan i Kristianstad var på besök ute i Ljungbyhed på min praktikskola för att observera en av mina lektioner. Då ville jag förstås göra gott intryck så skjortan åkte på, det vildvuxna håret kammades och lektionen planerades in i mina detalj i ren Sickan-stil. Det hela resulterade också i ett mycket lyckat pass där jag drog igång ett nytt moment med debatt i olika former i fokus. Mycket beröm fick jag av såväl läraren från högskolan som av min handledare och själv måste jag erkänna att allt rakt igenom kändes bra.

Av bara farten gick nästa lektion (den första var med en samhäll/idrotts-klass, den andra med greenkeeper-eleverna) även den riktigt fint och sedan var ytterligare en dag avklarad med gott resultat. Känslan av att jag blir allt bekvämare som ledare framför en klass och att jag börjar vänja mig vid lärarrollen växer sig allt starkare.

Väl hemma igen väntade en tom lägenhet då Karin tidigt, tidigt i morse åkte hem till Gävle för några dagars besök där. Därmed får jag sköta mig själv fram till måndag och det ger mig ett utmärkt tillfälle att sätta fart med lite skolsaker och annat som behöver göras. Några produktiva men lite ensamma dagar väntar.
 

. . . . . . .


Ingen träning ikväll men däremot igår. En hyfsad sådan för egen del och även om den inte var vår bästa i år så var nivån ändå helt okej. Som sagt tidigare verkar lägstanivån höjas för varje träning som går. Mer om fotbollen har jag knåpat ihop här:

http://glidtackling.blogg.se/ 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0