En vecka ihjälslagen

Så var redan en vecka avklarad av VFU:n och det känns bra att ha kommit igång på allvar med egna lektioner nu. Idag har jag visserligen bara varit med och sett hur en speciallärare arbetar i Klippan, men igår hade jag hand om två olika klasser och det gick åtminstone inte åt helvete.

Riktigt tråkiga var lektionerna förmodligen men det fick eleverna ta då det är svårt att göra några roliga genomgångar om litteraturhänvisningar och källkritik. Det blir nog roligare för dem när de får börja jobba med uppgifterna nästa vecka. Hursomhelst kände jag mig trygg i ledarrollen framför klasserna och var nöjd efteråt.

. . . . . . .

Idag har jag avslutat vecka ett
på praktiken och därefter besökt gymmet för första gången på flera veckor. Det har inte funnits tid på sistone då det har varit skola och fotbollsträningar dagarna i ända. Men desto bättre kändes det att köra ett rejält pass idag och sedan njuta av lite bastande som avslutning.

. . . . . . .

Efter lite god mat här hemma
var det dags att vara lite kulturell för första gången på länge. Detta genom att bege sig till kultur- och konserthuset här i Helsingborg för att se Emil Jensens konsert. Jag ska väl börja med att erkänna att det aldrig hade blivit av att jag hade gått på en Jensen-konsert om det inte hade varit för min sambo. Men med facit i hand var det verkligen bra att jag nappade på hennes förslag och att vi gick. För jäklar vad bra det var.

Avskalat, gemytligt, riktigt skön trubadurkänsla och en humor från Jensens sida som passade mig helt perfekt. Därmed blev det en både rolig och bra musikmässig kväll för hans låtar är det absolut inget fel på heller faktiskt. Det får bli mer lyssnande på honom framöver, det är ett som är säkert.

. . . . . . .

Nu har fredagen rundats av med
godis, soffhäng och filmen About a boy. En lugn, mysig avslutning på den här "arbetsveckan".

. . . . . . .


Grattis Simon, idag hade du fyllt 24 år om du fortfarande hade varit med oss.
Hoppas du har det bra nu, var du än är.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0