Tillbaka till barndomen och som lantis

Midsommar är över för den här gången och i år var jag tillbaka nere på Varvet, detta underbara ställe där man har firat så många midsomrar genom åren. Numera är det allt färre från det ursprungliga gänget som är med där vid midsommar och de tidigare traditionsenliga fotbollsmatcherna är ett minne blott. Men likväl är det alltid lika trevligt när man väl beger sig mot Drag och Varvet, som vi i folkmun kallar familjen Ohlssons sommarställe precis intill havet.

I år bjöds det på god mat i massor, en mängd olika snapsar, årets första bad för min del (riktigt skönt i vattnet faktiskt), en del VM-tittande och avrundning med korv med bröd framåt midnatt. Rakt igenom var det kanon och det var inte alls dumt att bara ta det lugnt med föräldrarna och lite annat folk en midsommar som denna.

Tyvärr åkte jag orutinerat nog iväg med en kamera vars batteri var urladdat, så några bilder blev det inte. Men ett par från 2009 slänger jag in så att ni påminns om hur fint det är där nere.





I övrigt har de senaste dagarna inneburit att man verkligen är tillbaka i lantislivet igen. Hökörning har nämligen stått på schemat och undertecknad har varit sysselsatt ute på höåkrarna. Svettig, smutsig och lite lagom sliten har man varit men det har funkat fint och det känns bra att kunna ge tillbaka lite till mina föräldrar som alltid ställer upp för mig :)

Idag har jag dessutom varit över en sväng på Öland och kollat läget på Ölandsbladet för att styra upp sommarens frilansande lite mer detaljerat. Hur mycket jobb det blir återstår att se. Hursomhelst känns det ganska bra att inte ha fast vikariat i sommar, även om det hade varit kul och klart mer givande rent ekonomiskt. Det är dock skönt att kunna vara mer fri och bland annat hinna med ett par vändor till Gävle. Den första redan på lördag då jag åker upp till älsklingen och stannar till onsdag i nästa vecka.

En rolig fotbollsträning med NIK avslutade dagens aktiviteter och nu väntar sängen. Imorgon står mer arbete här hemma på schemat innan vi beger oss norrut till Oskarshamn där NIK ska jaga poäng i vårsäsongens näst sista match.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0