Nedräkning

Sent igår kväll bokades biljetten som innebär att Gävle nu är helt spikat. Om en vecka beger jag mig till Linköping, sluter upp med svärfar och Karins lillebror Jonas på deras väg från Helsingborg och vi anländer framåt kvällen till Gävle.

Med andra ord kan jag nu börja nedräkningen. Det ska bli klockrent att få träffa sin älskade sambo igen och förhoppningsvis återse en del annat trevligt folk också. Längtar redan och varje dag som stryks i kalendern fram till tisdag kommer att framkalla ett leende på mina läppar.

Tills dess lägger jag ner en del energi för att förtjäna journalistlönen och nöter på för fullt här på redaktionen. Just nu är det förstås inte mycket att göra, annars hade jag inte bloggat, men gårdagen innebar jobb från 08-17 + 19-23 och även idag har det funnits en del att göra. Helgen ser också ut att bli fullspäckad med kvällsjobb fredag följt av lördagsarbete.

Men det är bara skönt att ha något att göra och då det dessutom är roligt känns det som att pengarna som ramlar in i slutändan är ganska lättförtjänta.

Gävle - en vecka kvar!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0