Livet på redaktionen

Egentligen skulle man förstås helst av allt ligga på stranden och njuta av den sanslösa sommarvärmen som har lagt sig tillrätta över landet nu. Men när man inte kan eller får det, utan har ett jobb att sköta, så kan man inte ha det mycket bättre än vad som är fallet för min del. Jag har sagt det förut och säger det igen: vilket guldjobb man har!

Sommarjobb blir inte mycket bättre än så här. Att få jobba som sportjournalist, vilket en gång i tiden var min pojkdröm, och få bra betalt för att ägna sig åt att titta på och skriva om sport (vilket är något som jag alltid har tyckt om att göra) smakar inte direkt illa.

Idag står en hel del skrivande på menyn då det finns en hel del jobb från helgen att skriva rent och göra klart. Beachsoccer. friidrott och en del annat har betats av under lördagen och söndagen.

I övrigt den här veckan blir det bland annat lite ÖM-fotbollsbevakning från min sida. Normalt sett vid den här tiden på året brukar jag vara på Victoriadagen och dagen efter skriva för fullt om Victorialoppet, men i år ser jag ut att gå miste om det goda fikabrödet som det bjuds på under presskonferensen med Victoriastipendiaten...

Det gråter jag dock inte över, det finns ju mycket annat kul att göra i jobbväg framöver :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0