Irritiationens dag nummer ett

Den här dagen har verkligen varit fylld av irritationsobjekt: MFF-förlust, obefintlig info angående inställda evenemang som man skulle bevaka och inte minst alla dessa förbannade turister som är överallt i Borgholmsregionen.

De sistnämnda är de som har framkallat överlägset störst frustration hos mig idag, även om MFF:s förlust förstås är klart värre egentligen. De där turisterna innebär visserligen mängder med pengar för Ölands del, men om jag själv bodde i Borgholm skulle jag aldrig orka med dem under en hel sommar.

När jag säger att de är överallt menar jag också verkligen precis på varje liten yta som de bara kan befinna sig. Helst mitt i gatan. "Jaså, var det inte gågata här? Nähä, äsch då, vi går här i alla fall", verkar de tänka.

De går överallt, cyklar överallt, är i vägen precis hela tiden ÖVERALLT. Det är nästan bud på att köra på någon av dem nästa gång, bara för att statuera exempel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0