Äntligen Gävle igen

De senaste dagarna har gått alldeles för fort, men samtidigt så har de varit suveräna och mycket har hunnits med. Jag har fått återse staden som har betytt - och fortfarande betyder - så mycket för mig i form av Gävle och spenderat tid med älsklingen.

Det var utan tvekan speciellt att bege sig till Gävle den här gången, då det var nästan ett halvår sen som jag var där senast. Och det märktes att staden har saknats av mig mer än vad jag har tänkt på tidigare. Jag har spenderat de absolut bästa åren i mitt liv där uppe i Gästrikland och jag kommer alltid att bära med mig många ovärderliga minnen därifrån.

Nu blev det egentligen alltför kort besökstid den här gången men det var bättre än inget och en hel del hanns trots allt med. Solande, badande, grillande, fotbollstittande och mysiga sommarkvällar har stått på programmet.
 


Karin
och jag spenderade stora delar av söndagen och måndagen ute i Fors hos hennes farmor, precis som ifjol. Väl där fick jag min revansch i krocket efter fjolårets oförklarliga och mycket pinsamma förlust. Nu visade jag var skåpet ska stå genom att vinna enkelt i första matchen. Att Karin sedan fick vinna två i rad för husfridens skull bryr jag mig föga om… ;)

Hon visade sig sedan vara riktigt bra på Kinaschack, så bra så att jag anar att någon form av fusk var inblandat...
 



I Fors blev det också badande i Kvarndammen, ett riktigt trevligt ställe där endast lokalbefolkningen badar och lugnet råder.

När vi väl kom till Gävle igen
under sen måndagseftermiddag bjöd brevbärar-
Pettersson och hans sambo Marie in till grillning. Det gick knappast att klaga på den tillställningen då de två (eller mest Marie…) hade styrt upp en delikat meny med potatissallad, tzatziki, sallad, jordgubbar, ananas, kiwi och glass. Synd att klanka ner på den gästfriheten med andra ord.

Det blev en kanonkväll på deras balkong och klockan sprang iväg till ett på natten innan vi tackade för oss och lämnade de södra delarna av stan.

 

Tisdagsförmiddagen sovs bort och därefter blev det en sen lunch på stan med Ingis. Några timmar förflöt på Mingel & Bars uteservering innan jag och Karin fick ta oss vidare mot svärmor där mer gott att äta väntade. Det känns som att man bara har gått runt och ätit hos folk så här långt under veckan :)

Hemlagade köttbullar tackade vi förstås inte nej till och ytterligare ett par timmar försvann innan jag stämplade ut för att möta upp ett riktigt stjärngäng nere på stan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0