Vackert

Ja, Helsingborg är en vacker stad. I alla fall det vi har sett av den hittills. De södra delarnas centrum och själva city har fin arkitektur med många lite äldre byggnader, kyrkor, torn och fästningen. Det känns lite som hemma i Kalmar och gamla stan där. Riktigt mysigt och trevligt är det hursomhelst och här finns en hel del utbud både gällande affärer, kaféer och matställen. En härlig blandning av traditionellt, svenskt med mer exotiska inslag är det som man bjuds på som Helsingborgsbo.

Det är egentligen på sin plats att föreviga en del med kameran och lägga in lite bilder, men har inte funnits tid för det än.

Skolan närmar sig för min del då jag börjar imorgon. Blir inte världens roligaste att gå upp runt sexsnåret och åka till Kristianstad tjugo i sju på morgonen, men det får gå. Det kunde ha varit värre och förhoppningsvis slipper jag pendla alltför många dagar per vecka. Får ta med mig den nyinköpta datorn och roa mig på tåget samtidigt som det får bli frukost på vägen om dagarna, så nog ska tågresorna kunna fördrivas trots allt.

Söndagen har hittills bestått av idel vuxenbestyr. Matplanering, storhandling på ICA och sökande efter ny lägenhet (vi måste ju tyvärr härifrån i början av maj) har stått på Nilssons/Alfredssons schema idag. Nu har dock lugnet infunnit sig, Karin är och tränar och jag själv sitter framför tv:n med lite fotboll som underhållning. Det är dags att börja ladda för Milanoderbyt ikväll och bara att hoppas på att husfriden är bevarad även efter 90 minuters känsloyttringar från min sida.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0