Småländskt nyår

Nyår ska det som tidigare utlovats skrivas lite om. Efter en lugn julhelg fortsatte hemvistelsen med mestadels slappande på schemat. Jag passade enbart på att träffa Mackan och Raustorp över en lunch och därmed få lite kvalitetstid med två riktigt sköna profiler. I övrigt spenderades tiden hemma i skogarna med föräldrarna och det var härligt att bara kunna koppla av utan att behöva tänka på saker som måste göras ett tag.

Under tisdagskvällen kom sedan älsklingen till stan för att fira nyår med mig. Var perfekt det och vi fick några riktigt bra dagar hemma. Något som var uppskattat från vår sida och från mina föräldrar som verkar vara väldigt glada för vår skull.

Nyårsafton spenderade vi själva Karin och jag hemma hos oss. Först var vi tillsammans med mamma på nyårsfyrverkeriet inne vid Kalmar Slott, vilket var mäktigt och fint som alltid, för att sedan bara vara själva under kvällen med mat, tv och mys. Var riktigt gott att bara ta det lugnt och inte lägga speciellt mycket energi på något firande utan bara njuta av lugnet för en gång skull.

De första dagarna på det nya året såg sedan i mångt och mycket likadana ut. Promenader, slappande och allmän må-bra-stämning bjöd dagarna på innan vi igår alltså tog oss tillbaka hit.



Fyrverkeriet i Kalmar. Dåliga bilder ger ingen rättvis bild av det,
det var klart finare än så här :)




Alltid Bondespel på schemat när Karin är hos oss numera. Vem som vann
behöver vi dock inte prata om... :)


Jag och Karin på promenad i ett vintrigt småländskt landskap




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0