På plats i Helsingborg

Så var man Helsingborgare och skåning helt plötsligt. Efter att ha tagit tåget hem från Gävle i fredags morse gick sedan flyttlasset vidare med bil hemifrån Kalmar under lördagsmorgonen. Strax före klockan ett anlände pappa och jag till Helsingborg där vi mötte upp Karin och svärfar.

Inga problem att hitta var det och smidigt gick det sedan också att få in sakerna i lägenheten. En riktigt fin och fräsch lägenhet med bra planlösning bor vi glädjande nog i. Förvisso bara till i början av maj då tjejen som vi hyr av i andra hand kommer hem från Sydamerika, men det känns som att vi kommer att känna oss som hemma och trivas här under tiden fram till dess.

Karin har börjat skolan idag och har fullt upp under första veckan. För egen del väntar en lugnare start då AU3 i Kristianstad inte drar igång förrän på måndag. Därmed är det ett perfekt läge för att fixa allt praktiskt innan skolan börjar och dessutom kan jag ju passa på att skämma bort min nya sambo lite. Som idag till exempel då jag har spenderat hela eftermiddagen med att storstäda hela lägenheten :)

Ikväll blir det slappande för min del när Karin och de andra nollorna på socionomlinjen tar båten över till Helsingör och tillbaka. Så några timmar i ensamhet som kommer att spenderas med tv-tittande och FM ser jag fram emot :)

En del bilder från vår nya lägenhet, som nu också verkligen börjar kännas som vår då vi har plockat upp våra saker och gjort om lite här, dyker upp så snart jag har fixat igång min stationära dator och slutat sno åt mig Karins...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0