En vecka i Helsingborg

Det har redan gått en vecka sedan vi anlände till Helsingborg jag och Karin för att börja skriva ett nytt kapitel i våra respektive liv genom att bli sambos och testa en helt ny stad. Det är nästan kusligt så fort tiden går men samtidigt kanske det är ett tecken på att man trivs med livet för tillfället.

Veckan som nu är avklarad har varit ganska innehållsrik och jag har varit företagsam trots att skolan inte börjar för min del förrän på måndag. Cykel har införskaffats samt en laptop, en extern hårdisk och ett usb-minne likaså idag. Dessutom har jag tagit kontakt, efter tips från Helsingborgs Dagblad som jag bad om hjälp, med två olika fotbollsklubbar här och ett antal träningar är inbokade nästa vecka. Jag har även hunnit med att simma och gymma en del så jag känner mig ganska flitig faktiskt :)

Sambolivet har också börjat sätta sig så smått. Vi trivs ypperligt i lägenheten som verkligen känns fräsch och bra samtidigt som vi har lyckats ganska bra med att komma in i rutinerna. Storhandling söndagar, planering av en veckas måltider åt gången och ett införskaffat ICA-kort är en del av ingredienserna i vårt seriösa vuxenliv just nu :)

Visst är det en omställning att nu bo tillsammans och ständigt ha varandra nära och det har givetvis även varit lite lätt påfrestande vissa kortare stunder. Men nu med en vecka avklarad är vi båda överens om att det här kommer att funka fint och att vi redan är på rätt väg.

Så nu när jag sitter här själv ikväll (Karin är iväg på nollningsförfest med efterföljande utgång) och funderar på om det är läge att plocka upp den nya datorn samtidigt som kvällens tips går åt helvete kan jag inte vara annat än belåten med livet. Det känns som att jag redan nu kan säga att vad som än händer så kommer flytten hit aldrig vara något som jag ångrar.


En bra sambo :)



Kommentarer
Postat av: Emma L

Åh jag är så glad för din skull Affe :)

Jag kommer ihåg allt vi har pratat om, dåligt som bra, och nu har du kommit ända hit och blivit sambo. Det är inte dåligt det :)

2010-01-25 @ 11:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0