En smålännings klagan

Jag måste få lov att klaga lite trots att allt egentligen känns helt perfekt just nu. Tidigare har jag svurit mig hes över de ständigt krånglande tåglinjerna som jag har drabbats av och på det temat måste jag nu få fortsätta lite till. Igår skulle vi ju ta oss från Kalmar till Linköping och vidare till Gävle. Något som hela vägen skulle ske med tåg. Men givetvis inte. Veolia Transport överraskar inte ens längre när de meddelar att tåget är ersatt av buss, eller att det är förseningar, eller att det är fordonsbrist och att man därför fått ruska liv i ett gammalt tågset från 70-talet typ. Tvärtom är man som resenär med dem mer förvånad om det står ett fint, bra tåg på perrongen när man ska kliva ombord.

Så var förstås inte fallet igår utan givetvis blev det buss mellan Kalmar och Linköping. Förvisso en bekväm sådan och ingen stor försening, men likväl har jag tröttnat nu. Kanske låter det gnälligt, men man ledsnar när det varje gång (minns hemresan då vi stod och väntade i över en timme, för att därefter få besked om att det gick en buss om ytterligare drygt en halvtimme...) är något som strular.

Om ni kan undvika det - åk ALDRIG med Veolia Transport. Sämre tågbolag får man leta efter. Tågbolag förresten, att de ens kallar sig det är nästan pinsamt. För man får ju lika ofta åka buss som tåg när man åker med dem, om man ens får åka överhuvudtaget... Bedrövligt var ordet sa både Bill och Bull och en stor skara resenärer då jag garanterat inte är ensam om att kräkas över hur uselt Veolia sköter sig.

SJ imponerar ju inte heller dagar som dessa. Men där har man också slutat att förvånas. Nu har jag i och för sig klarat mig tämligen bra (till skillnad mot Noa till exempel, som fick vänta i över tre timmar en tidig lördagsmorgon på sitt tåg mot Halmstad) men ändå så verkar det ständigt krångla för de som åker med SJ ofta. Igår var det en mindre försening och dessutom ett tåg som inte ville vara med längre. Något som innebar att vi fick byta i Stockholm. Ingen skada skedd för den skull men däremot var det mindre roligt att det var iskallt på det tåg vi bytte till. Så får jag lunginflammation eller något annat skadligt nu skyller jag allt på SJ...

Färdiggnällt för den här gången. Dusch väntar efter ett för egen del riktigt stabilt gympass tidigare och därefter ska Karin och jag till ICA och tigga kartonger till flytten :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0