Vintermörker

Den här tisdagskvällen artade sig till en av de absolut tyngsta vinterkvällarna hittills den här vintern. Inte för att mörkret har lagt sig utanför, snön yr runt i luften och vägrar ge sig eller för att damerna missade medaljer i skidskyttet i OS. Det där är bara små paranteser i jämförelse med kvällens utan konkurrens viktigaste händelse för min del: Milan-Manchester United.

Samtidigt som Björn Ferry gjorde en kunglig insats och knep OS-guld i herrarnas skidskytte satt jag helt ovetandes om det framför datorn och följde varenda passning på San Siro. Tyvärr slutade inte den matchen med samma lycka och positiva resultat som Ferrys lopp gjorde, i alla fall inte om man är Milanista.

2-3, ett mycket jobbigt utgångsläge inför returen i Manchester och genast blev det ännu lite mörkare utanför och morgondagens sovmorgon kändes helt plötsligt mindre lockande och glädjespridande än före matchstart.

"Det är bara ett spel Affe", sa Karin till mig när United precis hade gjort 3-1 och humöret hade nått botten. Nej älskling, det är så mycket mer än så. Men tack vare att jag får somna intill dig snart så sover jag nog ganska gott trots allt.

Fast fy för helvete för den här tisdagskvällen.


. . . . . . .


http://glidtackling.blogg.se/ - senaste HF Olympia-nytt ur mina ögon




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0