Fiskgratäng

Så var ytterligare en dag på högskolan i Kristianstad avklarad. Till skillnad från tisdagens föreläsning var dagens mest meningslös, dryg och förvirrande så inledningsvis kändes det inte som att det hade varit värt att gå upp halv sex för att ge sig iväg österut. Men det avslutande seminariet med klassen såg till att reda ut en hel del begrepp och därmed sattes det en liten touch av kvalité även på den här dagen i slutändan.


Skolan flyter på i alla fall och det känns som att kursens innehåll gör en del. Dessutom har jag börjat trivas bra med klassen och det verkar finnas en hel del trevligt och roligt folk inom gruppen, så de återstående månaderna av den här terminen ska jag nog kunna ta mig igenom. Trots att de tidiga morgnarna suger.


Imorgon är jag ledig och likaså på måndag. Men det är tenta nästa måndag så ska se till att läsa på det som behövs till den redan nu. Känns som att jag redan har koll på det mesta som behövs inför min första tenta här nere. 


Dessutom ska det nya hyreskontraktet, som innebär att en fin takvåning centralt belägen blir vår, undertecknas av mig. Riktigt skönt att få klart med något som verkligen kan kännas som vårt eget. 

 
Mer då? Nej, det händer inte så mycket just nu som är värt att förtälja. Karin är hemma i Gävle som sagt och här sitter jag i min ensamhet och rundar med det av för idag för att avnjuta lite god fiskgratäng :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0