Toppenlördag

Den här lördagen, av vilken det bara återstår en timme nu, går verkligen inte att klaga det minsta på. Efter en lugn, mysig kväll med Karin inleddes dagen med lite sovmorgon och därefter förberedelser inför dagens match för min del.

. . . . . .

Väl uppe på Olympiafältet fick dagen en riktigt lyckad fortsättning. Seger mot Hyllinge GIF med 4-1 (1-0) blev det efter en riktigt stark laginsats där vi visade härlig inställning och aggressivitet. Hela Olympia stod för en stabil insats och för egen del gick det riktigt bra som högerback. Jag fick 90 minuter idag och det kändes riktigt fint. Skönt att kunna vara nöjd såväl över sig själv som över hela laget.

Mer om matchen finner ni numera i vanlig ordning här:
http://kylspray.com/blog/Glidtackling.aspx 

Den nya bloggportalen ger mig fler läsare men även under den gamla adressen kommer det att bli en del uppdatering:
http://glidtackling.blogg.se/ 

Detta då den ger fler möjligheter till att göra lite snyggare inlägg och den kommer bland annat att användas till att publicera bilder framöver.

. . . . . .

Efter matchen spenderade jag några timmar tillsammans med Karin här hemma innan vi begav oss till olika destinationer. Hon på middagsfixande och schlagertittande med några klasskamrater, jag till coach Bergendahls nya lya där han, jag, Cedergren och Wessberg kikade på lite fotboll och drack några öl. Riktigt trevligt det och extra nöjda var vi tack vare dagens match.

. . . . . .

Några timmar på Fågelsångsvägen fick räcka
för min del och när den övriga trion fortsatte hem till Wessberg rörde jag mig hemåt. Det passar som handen i handsken att varva ner, rätt trött som man är nu, med lite dator och tv nu innan jag kryper ner för att invänta att bli väckt när min kära sambo kommer hem framåt natten.

Imorgon ska jag fortsätta att insupa nöjdheten över dagens insats och dessutom passa på att fixa lite skolarbete samt ta tag i att styra upp mitt fotoalbum. Men nu låter jag tröttheten inta min kropp och mitt huvud helt och lutar mig tillbaka i soffan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0