Raggmunkar och fredagskväll

Det är för jäkla gott att sitta här och slappa framför tv:n med laptopen i knäet och känna sig nöjd över vad som har åstadkommits den här veckan. Självgodhet smakar gott i lagom mängd, det måste ni väl hålla med om?


. . . . . . 
 


Självgod var undertecknad dock verkligen inte igår. Så långt ifrån nöjd med mig själv kunde jag vara när raggmunkslagandet gick käpprätt åt helvete. Jag vet, man ska inte kunnas misslyckas med det. Och på förhand var jag så självsäker att min status på Facebook vad ytterst nära att säga "raggmunkar ska inte ens jag kunna misslyckas med".

Nu blev det så att smeten blev för tunn, flöt ut över hela stekpannan och fick mitt humör att sjunka. Om mitt eget humör sjönk lågt var det dock inget jämfört med vad min kära sambos gjorde när hon, under en paus i det kämpiga tentapluggandet, kom ut i köket och såg att maten som enligt tidsplanen snart skulle stå på bordet var långt ifrån serveringsklar.

Oj, säger jag bara, vilket ansiktsuttryck och humör min kära dam antog när hon såg hur det gick för mig. Jag kan också säga att jag från och med nu aldrig kommer att misslyckas med raggmunkar igen, åtminstone inte kvällen före en viktig tenta för Karin...

Tilläggas bör kanske att hon är gladare nu, möjligtvis för att jag städade... ;)


. . . . . .


Fredagskvällen hos Nilsson/Alfredsson spenderas i lugnets tecken. Det är lite "det-gamla-gifta-paret-känsla" över kvällen då vi efter promenaden och handlandet lagade lax med klyftpotatis, tog kaffe på maten och sedan sjönk ner i soffan framför Let's dance.

Karin har fastnat framför sin dator med hundtittande. Det planeras nämligen tillökning i form av en liten vovve och det är hon som är drivande gällande den idén. Själv har jag gett mitt medgivande och är med på ett hörn, väl medveten om att ett nej tack till hund från mig skulle innebära en missnöjd sambo och en försämrad samborelation... :)


. . . . . .


6 + och delvis sol idag.
Änltigen en försmak av våren!
Helsingborg lär vara en underbar sommarstad och redan idag fick vi en föraning om hur mysig och trevlig den är när vädret tillåter långa promenader, helst nere vid havet med Helsingör och dess vackra slott i sikte.

Här trivs vi och än bättre kommer det att bli. Kommer verkligen inte behöva ångra flytten hit, det känner jag redan nu.


. . . . . .


Till sist lite reklam:
Min fotbollsblogg är som bekant flyttad till en annan portal som ger fler läsare och några nya inlägg är publicerade. Kommer även att slänga in ett kortare inlägg ikväll inför morgondagens match mot Hyllinge IF så håll utkik ni som är fotbollsintresserade.

http://kylspray.com/blog/Glidtackling.aspx


. . . . . .


6-0 till USA mot Finland efter en period?! 
Och jag tittar på Let's dance i stället för OS-hockeyn?! 
Vad gör sambolivet med mig? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0