OS, träning, skola

Det är lite av varje som står på programmet för mig dagar som dessa. Givetvis följer man OS så gott det bara går (även om jag var klen och sov bort Sveriges premiärmatch i hockeyn i natt) samtidigt som fotbollsträning och skola med jämna mellanrum står för dörren.

Efter massa strul igår med min VFU-skola, eller snarare svårigheter med att få tag i min handledare (som hade glömt telefonen hemma) och strul med att ta sig dit och hitta till rätt ställe, blev det inget av med den lektionsobservation som det var tänkt att jag skulle ha klarat av då. I stället blir det därför till att bege sig mot Klippan och senare Ljungbyhed även idag. Mindre roligt men det får gå och om en timme sätter jag mig på tåget igen.

Imorgon har vi examination på den uppgiften, en så kallad didaktisk analys, och på måndag har vi tenta med samma tema. Inte så svåra grejer dock så känner inte att jag behöver råplugga utan snarare att jag redan nu har bra koll på läget.

Träning var det igår som vanligt på Olympiafältet för vår del och lite mer om den, veckans CL-matcher och inför helgens träningsmatch kommer upp i min fotbollsblogg senare idag.

I övrigt är det inte mycket nytt mer än att vi nu har skrivit under hyreskontraktet som innebär att den där takvåningen som jag har nämnt här tidigare nu verkligen är vår från och med 1:a mars. Det ska bli riktigt kul att få något som verkligen blir vårt eget och som vi kan inreda efter eget tycke.

Nu får det nog vara bra för den här gången. Jag ser att klockan tickar på och det börjar bli dags att göra sig klar.

Men avslutningsvis måste jag nämna damhockeyn i OS. Sverige förlorade som bekant med 13-1 mot Kanada igår och då frågar man sig två saker: 1) Hur seriöst känns det när två medaljkandidater möts och det blir så stora siffror? 2) Vad är egentligen mest pinsamt: att förlora med 13-1 eller efter matchen säga att "vi gjordet bra ändå, vi gjorde det som ett lag och ägde sista 10", som den svenska målskytten sa. Pinsamt var ordet sa Bull, instämmer sa Bill...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0