Morgonstund...

...har inte alla gånger guld i mund. Åtminstone inte de morgnar som man måste upp senast 06.00, hoppa upp på cykeln och trampa iväg genom ett rått, kallt Helsingborg, ställa sig nere på perrongen som påminner om perrongerna där ungdomsgalningarna slaktar folk i den där Beckfilmen bara för att några minuter senare kliva ombord på ett tåg som ska ta en till Kristianstad.

Just en sådan morgon har jag upplevt idag, för tredje gången i mitt liv. Och det är inte roligt även om jag även den här morgonen slapp uppleva att perrongen släcktes ned följt av att folk med mörkerkikare och svärd kom upp från spåren... Men det kommer nog, åtminstone känns det bara som en tidsfråga när man väl står där nere.

Skolan var glädjande nog åtminstone hyggligt givande ändå. Vi håller på att gå igenom och läsa om en mängd olika lärandeteorier som har utvecklats genom historien och det flyter på ganska bra. Tenta om två veckor nu och jag känner att jag redan i dagsläget har tämligen god koll på läget.

Så mycket mer än skolan har jag inte hunnit idag. Ser att klockan redan är tjugo i nio och jag undrar vart tiden har tagit vägen egentligen. Lite bloggande, fotbollstittande och FM-spelande (med andra ord en vanlig kväll) står på programmet nu innan sängen väntar.

Karin åker hem till Gävle för att hälsa på föräldrarna i några dagar imorgon så det blir lite ensamt här i vår stora lägenhet. Men ska passa på att plugga och styra upp sådana saker som behöver göras när tiden finns.

Dessutom är det träning imorgon och träningsmatch på lördag. Visserligen väntar jag mig inte att få lira redan då eftersom tränaren ser ut att ge dem som har tränat mest sen i november när han tog över laget chansen i första matchen, men med och titta ska jag om inte annat och det ska bli spännande att se hur vi ställer upp.

Mer om min nya klubb HF Olympia dyker upp inom kort i ett par inlägg här:
http://glidtackling.blogg.se/ 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0