Moment 4 + diverse annat: check!

Igår hade vi examination på moment 4, det vill säga ett moment som heter specialpedagogiskt perspektiv och handlar om specialpedagogiska åtgärder inom skolan. Det har egentligen varit riktigt intressant men vi har haft för lite tid att arbeta med det och jag hade gärna sett att mer fokus lagts på just den här uppgiften.

Nu hade vi "bara" en gruppuppgift där vi skulle välja ut någon form av funktionshinder eller liknande och sedan presentera vad det innebär att ha det, vad det kan innebära för svårigheter i skolan, vilka problem och dilemman som läraren kan ställas inför med funktionshindrade elever i klassrummet och så vidare. Min grupp, bestående av mig och fyra tjejer som gillar att hacka på mig, hade valt AHDH och vår redovisning gick ganska bra. Riktigt skönt att ha den avklarad också och kunna fokusera på fem veckors praktik nu. Inget mer Kristianstad på över en månad och därmed inga riktigt så tidiga morgnar som nu har varit fallet.


. . . . . .


Det där med att de är dumma mot mig i basgruppen (som ni ser här nedanför) var med en nypa salt... :) Tvärtom tycker jag det är kul att vara i en grupp med högt i tak där huggen avlöser varandra, men med en lagom nivå och mycket ge och ta.



Jag trivs riktigt bra såväl med gruppen som med ett stort gäng av de övriga i klassen. Det finns en hel del sköna karaktärer där jag passar in och kan ha ganska roligt. Samspelet som duon Stefan-Loa har är till exempel alltid underhållande, "Vasso" har go attityd, Pakize och Jeanette går att tjabba med om allt och Andreas är allmänt stabil - för att sammanfatta lite kort :)


. . . . . .


Förutom att gårdagens examination är avklarad så har jag hunnit med att planera lite kort inför VFU:n och dessutom varit flitig idag. Samtidigt som Karin hade tenta passade jag på att städa lägenheten och i eftermiddag har vi sedan tagit en långpromenad och storhandlat.

Dessutom tränade vi som sagt i onsdags med gott resultat och imorgon väntar säsongens andra match för Olympia. Mer om den dyker upp senare.

Med andra ord har en hel del vettiga saker hunnits med och avverkats den här veckan hittills. Och nu är det bara att checka av alla veckans fixade uppgifter och invänta helgen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0