Inte riktigt slut

Jag var precis på väg att skriva att såväl helgen som OS nu var slut för den här gången. Men med bara sekunder kvar att spela av hockeyfinalen kvitterade glädjande nog USA. Glädjande säger jag inte för att jag tycker om stormakten som land, tvärtom snarare.

Men gällande hockeyn gillar jag verkligen inte Kanada. Som Wikegård har påpekat är kanadanserna ett väldigt trevligt folk (inte för att jag vet något om det, men det stämmer säkert) men när det kommer till hockey blir alla individer riktiga as. Inte riktigt Wikegårds ord de sista men så verkar det i alla fall vara. Deras cyniska stil uppskattas långt ifrån alltid av mig och jag hoppas verkligen USA tar det här.

. . . . . . .

Att hockeyn går till
förlängning gör mig heller ingenting. I stället är det skönt att njuta i ytterligare några minuter av en helg som har varit riktigt bra. Som jag redan har skrivit här gick matchen för såväl min som hela lagets del riktigt bra igår och resten av dagen blev även den trevlig och lyckad.

Idag har jag sedan följt horoskopets budskap. Det stod nämligen något i stil med att "det finns mycket att göra men du väljer att ta det lugnt" och det är precis vad jag har gjort. Mest fotbollstittande (tre viktiga Milanpoäng förgyller söndagen) och mys med älsklingen har det blivit och nu sitter jag här i stället för att gå och lägga mig, trots att klockan ringer halv sju imorgon.

Då börjar nämligen praktiken och egentligen borde jag ha planerat den klart mer än vad som är fallet. Åtminstone lät det så på min handledare som ringde förut. Men det är svårt att planera ordentligt när man inte har fått information om vad eleverna har gjort tidigare under terminen eller ska göra senare. Dock verkar det som att jag får ganska fria händer och en del idéer finns så det ska nog gå bra.

. . . . . . .

Innan bloggandet får vara
över för här helgen ska jag bjuda på ett småroligt citat i äkta Arne Hegerfors-anda från min kära sambo. Vi satt och tittade på hundar i fredags (är nog snart så att vi är tre i familjen här) och när Karin strax efter läste om hunduppfostran på nätet förklarade hon följande för mig: "Man ska inte skälla på hunden". Inte jama på katten eller råma på kossan heller kanske? ;)

Voff voff! Gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0