Sparlåga

Det känns som att jag går lite på sparlåga när det gäller mycket nu. Uppsatsen segar sig visserligen framåt men någon raketfart har det inte blivit, krönikeskrivandet ligger man lågt med just nu och bloggandet känns inte så jätteinspirerande.

Men däremot känns det som komma skall spännande. Jag ska i dagarna vara med och styra upp en Olympiablogg för vårt fotbollslag som förhoppningsvis ska bli lika lyckad och välbesök som den här var:
http://iksatraherr.blogg.se/

Dessutom ska jag förhoppningsvis fortsätta att skriva en del gästkrönikor på MFF:s Svenska Fans-sida + med jämna mellanrum skriva omgångssummeringen på Serie A-sidan.

Jag jagar också nya idéer kring mer fotbollsbloggande. Har ju en igång som bekant: http://kylspray.com/blog/glidtackling.aspx 

Vad som händer med den återstår att se. I någon form vill jag ha en blogg uppe där innehållet inte är låst till en viss klubb eller liknande, men hur det hela kommer att se ut blir en senare fråga.

Något som inte direkt gick på sparläga däremot var mitt hjärta när de från hyresbolaget meddelade att "nej, vi kan inte hitta några insatta pengar" tidigare idag när jag för hundrade gången försökte lösa problemet som uppstått med hyran. Vi fick nämligen påminnelse på dryga 18 000 för obetald hyra tidigare i höst, pengar som enligt mitt internetbankkvitto visst var betalade. Lagom roligt att få höra att pengarna inte är där de ska, lite lätt hjärtklappning då.

Men, nu ordnade sig allt till slut efter att bolagets revisor gjort ytterligare en koll och upptäckt att vår juli-, augusti- och september-hyra minsann var betald. Tack Gud för det! Hade varit lagom tungt att behöva lägga ut ett antal tusen till före jul om det inte hade löst sig... 

Avnjuter lite lunch och den här, bäst just nu i mina öron:
http://www.youtube.com/watch?v=7F9m7mD4_ZY 





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0