Annandagscupen

Efter en lugn juldag hos min faster med god mat och ett kärt återseende av deras hem som jag inte hade besökt på tio år väntade traditionsenligt, numera, Annandagscupen som avslutning på julen. NIK var med för fjärde året i rad och för tredje gången nådde mitt gamla gäng glädjande nog slutspel. Inte final den här gången, men väl gruppseger före division 3-laget IFK Berga och sedan en semifinal som tyvärr slutade med en 0-2-förlust mot blivande slutsegraren Nybro IF, som lirade i tvåan i år. Klart godkänt sammantaget och en riktigt rolig eftermiddag blev det.






Det var som alltid kul att komma tillbaka och träffa NIK-gänget. I vinter har ett gäng nytillskott dykt upp och det ser lovande ut inför 2011 så här långt i alla fall. Att de nya som jag hann träffa på annandagen dessutom visade sig vara trevliga grabbar gjorde ju helheten än mer positiv.

Förutom att ha varit på läktaren under cupen har jag även hunnit med att träna ett inomhuspass med NIK. Dessutom drog vi ihop ett skönt gäng, bestående av såväl nuvarande spelare som gamla profiler, och mätte krafterna i ett par riktigt roliga och tuffa hockeymatcher ute på Nickeboisen ikväll. En av jullovshöjdpunkterna för egen del, helt klart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0