2010 summeras - del 2

Så fortsätter vi då summeringen med juli-december. Håll till godo!

Juli:
Under sommaren befann jag mig mestadels hemma utanför Kalmar, men för första gången någonsin faktiskt firade jag min födelsedag utan mina föräldrar. Den 29:e juli var jag nämligen uppe i Gävle hos Karin och min 24:e födelsedag inleddes med en härlig frukost på sängen, levererad av älsklingen. I övrigt jobbade jag ganska mycket på Ölandsbladet, hade bland annat förmånen att återigen få bevaka Victoriadagen exempelvis, men jag han även med att sola, bada och njuta av sommaren.




Augusti:
Nu var det dags att bege sig ner till Helsingborg igen. Men där blev vi inte långvariga för stunden, utan bara några dagar efter att vi hade kommit ner till Skåne så väntade en Greklandsresa. Karpathos var resmålet, en ö i sydöstra Grekland, och det blev en magisk vecka. Underbara frukostar, god mat, fantastiska miljöer, ett mysigt hotell, ett antal vackra stränder med turkosblått vatten på gångavstånd, en vespatur som medförde en skräckblandad förtjusning och många upplevelser, sol, bad och underbart umgänge med Karin var vad som veckan förde med sig. Synd att klaga med andra ord och det gör jag gärna om!






September:
Fotbollssäsongen närmade sig nu sitt slut och vi slet hårt i botten av Skånesexan. Bättre gick det däremot för mitt kära MFF och september bjöd bland annat på ett intressant Skånederby mot Helsingborg. Jag fanns på plats på MFF:s ståplatsläktare och njöt till fullo när MFF helt rättvist besegrade lillebror med 2-0 inför en fantatisk publik. En obeskrivlig stämning var det hösten fick sig en skjuts i rätt riktning.


Oktober:
Mammas 60-årsdag
är den viktigaste händelsen den här månaden för mig. Dock ställde krocken mellan vår sista, avgörande kvalmatch för att hänga kvar i division 6 och hennes födelsedag till planerna. Det löstes genom att mina kära föräldrar kom ner till Helsingborg, såg mig vara med och spela kvar oss i serien via 3-0 (sammanlagt 5-0) i sista kvalmötet med Esperöds SK, bjöds på mat lagad av undertecknad själv (tillsammans med sambon förstås) och tårta, varpå mamma givetvis fick ett antal presenter och firades som en nybliven 60-åring ska.






November:
Årets näst roligaste och bästa dag inföll den 7/11. Platsen var Swedbank Stadion, eller Nya Malmö Stadion om man hellre vill det. På planen gjorde MFF och Mjällby upp, en seger skulle innebära SM-guld före antagonisten Helsintgborg och jag fanns återigen på plats. Det här var en rakt igenom underbar dag, som inleddes med en promenad i ett kallt men soligt Malmö och avslutades med att jag klev av tåget med ett stort leende på läpparna i ett tyst, dött Helsingborg. SM-guldet var hemma igen efter 2-0 och känslorna svallade. Nervositet blandat med euforisk glädje under matchen, en konstig tomhet precis efteråt, ett nytt glädjerus när jag befann mig nere på planen bland alla andra jublande MFF:are och avslutningsvis en harmonisk njutningskänsla inombords. Magiskt, utan tvekan. 

 




December:
Månadens och årets sista dag idag som bekant och december ska också summeras. Det har varit en lugn månad, guldglädjen har fortsatt att värma mig liksom vetskapen om att jag varje kväll kryper ner bredvid den jag älskar. Skolarbetet har mestadels skötts hemifrån Helsingborg och mina dagar har i stort bestått av träning, uppsatsskrivande och hemmafixande. Karin och jag har passat på att titta på julskyltningen, Helsingborgs fina ljusspel och dessutom spenderat en heldag ute i Väla för julshopping och avkoppling. Dagarna före jul åkte jag sedan hem hit och Karin åkte till Gävle. Helst hade vi firat tillsammans med samtidigt har vi ju våra familjer på varsitt håll. Fjolårets nyårsafton spenderade vi här i Smålandsskogarna men ikväll jobbar min bättre hälft och då håller jag mig här hemma i stället för att bege mig till Gästrikevintern.  






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0