Tunga träningar och påsk

Ytterligare en träningsvecka är över och den har varit tung för min del. Inte mentalt, tvärtom då söndagens seger och lyckosamma insats förde med sig mycket positiv energi, men däremot fysiskt. Två 90-minutersmatcher (internmatchen och söndagens träningsmatch) plus en träning med en del tempokrävande spel under måndagskvällen satte sina spår i mina ben. Man börjar väl bli gammal antar jag, trots att man inte har fyllt 24 än. Hursomhelst var det tunga ben under måndagen men det var trots allt riktigt skönt att ta ut sig.

Onsdagsträningen var även den ganska tung, men då beroende på att efterdyningarna av en förkylning innehållandes halsont var närvarande hos mig. Lite vanskligt att träna och det kändes tungt i början, men när jag bet ihop svarade trots allt kroppen riktigt bra och efteråt var det bara skönt att ha fått springa ur sig det sista av förkylningen. 

Då jag i skrivande befinner mig på småländsk mark missar jag orutinerat nog annandagens genrep mot Billesholms IK. Lite olyckligt givetvis då det är sista chansen att visa upp sig inför premiären nästa lördag mot Croatia, men samtidigt känns det lite enklare att tvingas gå miste om matchen nu när jag har fått starta de senaste fem matcherna som högerback och det dessutom har gått bra. Nu har jag gjort vad jag kan för att få spela från start i premiären, sedan återastår det att se hur det blir med den saken.

Mer fotboll här:
http://kylspray.com/blog/Glidtackling.aspx

Nu blir det påskmat, lite mer sport på tv och en vilodag innan livet med hund blir verklighet på annandagen strax efter att jag har bevittnat NIK-Rockneby IK i gräspremiären ute på Ljungvallens b-plan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0