Utelåst och missnöjd

Innan jag spyr galla över hur usel den här kvällen har varit - i likhet med helgen rent fotbollsmässigt - bör det nog påpekas att helgen i övrigt iunte alls var dålig. Tvärtom fick vi flytten till vår nya lägenhet avklarad och dessutom hade vi svärmor Anna på besök. Så nog var den både trevlig och givande om vi bortser från fotbollen som ju bekant gick åt helvete.

Vi besökte Karins och mitt nya stamställe Ebbas fik igår för en riktigt god lunch där innan Anna lämnade stan för återresa till Gävle. Därefter stod träning på schemat för min del medan Karin var på valpkurs.


Nöjd efter en rolig träning kom jag hem runt kvart i nio och såg fram emot en varm dusch, några goda mackor och lite fotbollstittande. Men det blev det inget med då det visade sig att jag var utelåst. Nu ska jag inte såga min älskade sambo men lite osmidigt var det av henne att glömma bort att vi endast har en nyckel för tillfället, låsa dörren, ta med sig nyckeln och vara borta cirka 1.5 h längre än mig... :)


Efter den 1.5 h långa kvalitetstiden i trapphuset igår har dagen idag varit tämligen lugn. Vi har varit iväg och vaccinerat vovven men i övrigt inte gjort särskilt mycket. I stället har jag gått och laddat för vad som egentligen skulle ha blivit dagens höjdpunkt: Skånederbyt mellan Helsingborg och MFF på Olympia. Men givetvis skulle helvetesdagarna när det gällert fotbollen fortsätta. MFF föll tyvärr helt rättvist med 2-1 samtidigt som det var kallt, blött och jävligt. Och till råga på allt elände kom man hem och fick se det lag som jag avskyr mest i fotbollsvärlden tillsammans med Helsingborgs IF, alltså Inter, vinna mot Barcelona i Champions League.


Kass fotbollskväll återigen med andra ord.
Men det är ju en dag imorgon med - och (som tur är) den innehåller ingen viktig fotboll.
Så det kanske är hopp om livet i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0