Fler funderingar och grabbkväll

Det är så frustrerande att sitta och tänka tillbaka på matcher som den vi förlorade idag. Man kan inte släppa irriationen och man kan inte sluta förbanna sig över hur orättvist slutet var, hur bestulna vi blev på poängen och på hur fruktansvärt tungt det var.


Men samtidigt är det skönt att bryta ihop och sedan jobba vidare. Spelar vi så här disciplinerat i försvarsspelet och står för ett så pass hårt lagarbete som idag kommer poängen att trilla in framöver. Det var trots allt ett av de absolut topptippade lagen som vi förlorade mot.


För egen del var det liksom för alla andra i laget en godkänd insats. Man fick slita hårt som högerback men defensivt gick det ganska bra. Framåt bidrog jag inte mycket då deras 4-3-3-spel tvingade oss i backlinjen att tänka defensivt i första hand men sammanfattningsvis får undertecknad säkerligen ett godkänt betyg.


Jag bidrog också i allra högsta grad till deras utvisning. Ett par av våra mittfältare var i löpduell med en Croatiaspelare på väg mot vårt straffområde då denne fick bollen lite för långt ifrån sig var på jag klev fram för att bryta. Samtidigt så hakade en av våra spelare i honom, han trillade samtidigt som jag slog undan bollen och mer eller mindre kolliderade med den trillande Croatialiraren. Han fick dock för sig att jag hade gjort något fel och blev fly förbannad, flög upp, sprang fram mot mig, tryckte upp en hand i ansiktet på mig och markerade en skalle samtidigt som han hävde ur sig något om att jag skulle passa mig. Smart beteende och rött kort direkt. Skönt för egen del att bevisa för sig själv att man trots ett rätt hett temperament i stridens hetta kan klara av att hålla sig lugn då jag bara stod och slog ut med armarna medan han kaxade upp sig. Rutin kallas det...


. . . . . .

En positiv sak i all bedrövelse
är att vi har så grymt snygga dräkter. Första gången som vi man fick se vårt a-lagsställ idag och ack så nöjd jag blev. Vita tröjor med lite rött på, röda shorts och röda strumpor. Ruskigt snyggt!

. . . . . . 
 

http://kylspray.com/blog/Glidtackling.aspx - uppdaterad till bristningsgränsen senaste dagarna


. . . . . .

Nu blir det grabbkväll:
Jag, hunden, en påse chips och Real Madrid-Barcelona. Här ska det med andra ord sannerligen brytas ihop och kommas igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0