Intetsägande dag

Bloggandet har inte gått på högfart de senaste dagarna, något som förklaras av att mitt liv inte är riktigt lika spännande som Blondinbellas och att jag därför inte kan producera sju-åtta inlägg om dagen. Sen ska det även tilläggas att jag föredrar kvalitet före kvantitet, så hellre lite färre inlägg med någon mening än bara tjafs.

Det här inlägget går dock förmodligen inte igenom något kvalitetskontroll. Den här dagen har nämligen varit väldigt intetsägande. Förutom att jag har klippt mig och småstädat lite har jag egentligen någonting av värde. Dessutom har jag hela dagen gått runt med en känsla av irritation och dåligt humör. Utan någon direkt anledning. Antar att det inte är min dag bara.

I övrigt är däremot allting bra. Har hunnit med ett pass i skolan igår och det var någorlunda intressant och roligt. Har dessutom en bra klass så skolan just nu känns helt okej. Förutom det så tränade vi igår och det var även det helt okej. Gick åtminstone hyfsat för egen del. Träning ikväll också innan det är vila ett par dagar till lördagens match mot Torsåker.


. . . . . .


Dagens konversation, uppsnappad av undertecknad på bussen på väg till Sätra från stan:
En äldre herre, runt 80-strecket, går med stappliga ben in i bussen och sätter sig mittemot en kinesisk tjej, förmodligen utbytesstudent.
- Det blåser idag, säger herren till kinesiskan.
- Sorry, I don't understand you. Do you speak english?
- Hehe, aha, eh nej, det gör jag inte, säger den äldre herren och tittar lite fundersamt innan han till synes ger upp konversationsförsöket.
Några minuter senare verkar dock gubben vara pratsugen igen. Han gör ett trevande försök att få kontakt med kinesiskan på nytt genom att på svenska fråga vart hon ska.
- Don't understand, only speak english. Do you speak swedish?
- Eh, hehe, ja, swedish kan jag ju.

Jag kunde inte annat än att sitta och småle och deras krampaktiga pratstund :)




Kommentarer
Postat av: ROger

Hehe, härlig koversation där! Sånt är skoj, särksilt när man bara bevakar! Kul att det går bra med allt. härligt att du är kär, hon var söt tjejen!



9E forever! puss roger

2009-09-04 @ 13:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0