Hattrick under fotbollshelgen

Ja, inte hattrick för min del då, jag gör aldrig mål (bara på träning ibland, trots att mina kaxiga lagkamrater hävdar att det aldrig hänt heller).
Och jag syftar inte på någon tremålsskytt från någon av helgens matcher heller.
Men däremot något viktigare: tre viktiga lag, tre segrar.

Division 6 Gästrikland:
IK Sätra-Torsåkers IF 9-0

VM-kval:
Ungern-Sverige 1-2

Division 4 Sydöstra Småland:
Nickebo IK-Gullabo/Gullaboås 3-1

Därmed har vi god chans att vinna serien och få fördel av att ha två av trematcher på hemmaplan i det efterföljande kvalet till division 5, Sverige har en hygglig chans att ta sig till VM och NIK har åtminstone kvar möjligheten att nå kvalet till elitfyran.

Med andra ord maximal utdelning under helgen som gick.

http://www.barometern.se/blogg/fotbollsbloggen/(1509336).gm - några sköna citat från NIK-matchen, gillar främst Bojans konversation med domaren

http://www.nickeboik.com/fotboll/ - om NIK:s seger

http://iksatraherr.blogg.se/ - kommer att uppdateras inom kort


Fick avluta en strålande fotbollshelg på bästa sätt också genom att efter träningen bege mig till Karin. Blev filmtittande, såg Att flyga drake, och slappande i några timmar innan det blev välbehövlig sömn för en sliten och förkyld - men ändå nöjd - person som mig.

Dags att äta lite och fortsätta med fotbollsskrivande och plugg. Ses...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0