Förkylt men positivt

Här sitter man mer än lagom förkyld med näsan rinnande i mörkret. Men ska inte alls klaga för det, veckan hittills har varit så pass lyckad hittills att ett förkylt tillstånd inte kan kväva de positiva vibbarna som omgärdar mig just nu. Måndagen innebar som ni vet stor glädje och jubel när division 5-platsen säkrades och förutom den framgången har praktiken på John Bauer startat på bästa sätt.

Tre dagar har jag hunnit vara där och jag trivs redan som fisken i vattnet. Min handledare är kanon, de övriga lärarna verkar trevliga och eleverna likaså av det jag har sett så här långt. Så mycket har jag inte hunnit göra än men en hel del intryck har jag tagit in, jag har faktiskt lärt mig en del nytt på så kort tid och känner stor tillförsikt inför de veckor som stundar på Bauer för min del.

Fotbollsträningen igår gick precis som allt annat hittills i veckan, alltså bra. Tvekade länge och väl under morgonen om jag skulle hoppa både praktik och fotbollsträning då förkylningen som började göra sig påmind under måndagskvällen hade blivit sämre, men envis och dum som man är bet jag ändå ihop. Det kunde ha visat sig vara helt idiotiskt gjort, men som tur var började det kännas bättre under dagen och träningen på kvällen gick fint. Såväl rent fysiskt som spelmässigt presterade jag ganska bra.

Idag är det fortsatt förkylt men trots tränandet bättre än igår. Hade förmånen att få bege mig till Karin efter träningen igår och krypa ner varmt och mysigt för att sedan somna gott intill henne. Det värmde en förkyld och sliten människa som mig :)

Sliten ja, det får jag lov att säga att jag är. Inte extremt men visst känner man av det hektiska tempot som har varit de senaste dagarna. Jag får erkänna att jag inte är van vid tidiga morgnar och långa arbetsdagar, men snart börjar jag nog vänja mig. Så efterhand kommer säkert alla bitarna att falla på plats och praktiken bli än bättre.

Det ska tilläggas att merparten av det här positivt doftande inlägget skrevs innan Milans klappfiasko mot Zürich som blev ett faktum nyss. Givetvis skulle något få förstöra hela upplägget och få förkylningen att kännas lite värre igen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0