Företagsam vecka

Det är verkligen riktigt skönt att sitta här en torsdagskväll som denna och kunna konstatera att man redan har tagit helg. Extra skönt är det att dessutom kunna konstatera att man faktiskt har gjort sig förtjänt av ledigheten genom att spendera tiden hittills den här veckan med att vara flitig.


Uppsatsskrivandet går som på räls, åtminstone nästintill. Kommer snart att vara redo att lämna in ett i det närmaste färdigt utkast till min handledare. Förvisso skulle jag ha varit klar med den förra höstterminen, men läste ju specialpedagogik utöver min medieinriktning så fick skjuta upp den då jag hade en c-uppsats inom medieämnet att skriva också. Så kommer känna mig flitig till tusen när det här väl är avklarat.


I övrigt har veckan innehållit en del träning och skola igår. Svenskakursen fungerar smärtfritt hittills men det kommer bli klart mer kraftkrävande när praktiken drar igång om drygt en vecka. Ska spendera närmare 10 veckor på John Bauer-gymnasiet och hoppas att jag ska trivas. Blir nog bra det också när det väl är dags.


Fotbollsträning i tisdags och ikväll. Två tämligen lyckade pass för hela truppens del, speciellt kvällens som var riktigt tempostarkt och höll hög kvalitet. För egen del gick det klart skapligt i afton också så känner att jag inte kunde göra mer för att försöka behålla min mittbacksplats inför söndagens inledande match i division 5-kvalet. Har en känsla av att det kan bli bänken ändå men ska ladda rejält nu. Lugn helt och sedan fullt fokus på söndagskvällens match.

Sätrabloggen uppdateras med några inlägg fram till söndag:
http://iksatraherr.blogg.se/


Det har varit en riktigt bra vecka som sagt. Förutom det ovan nämnda vann ju både MFF mot Djurgården och Milan mot Marseille i inledningen av veckan. Dessutom har varenda dag känts tämligen avkopplande och fört med sig något positivt. Såg till exempel en bra Wallanderfilm i form av Kuriren tillsammans med Karin i förmiddags, perfekt start på dagen det. Så finns inte någonting att gnälla över just nu.

Rundar av med de positiva tongångarna och ser till att få i mig något att äta så efter kvällens träning.
Over and out.






Kommentarer
Postat av: Hanna

Får ni lov att kvala fast ni vann? Surt, vinner man ska man vara direktkvalificerad tycker jag! Lycka till iaf! :)

2009-09-18 @ 12:14:09
URL: http://hannaalbert.blogg.se/
Postat av: Erik A

Målmedvetenhet i blicken som heter duga!

2009-10-05 @ 17:37:40
Postat av: Affe

hehe ja du Erik, visst är man det :P

2009-10-05 @ 21:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0