En strålande torsdag och en repris

Gårdagen var helt lysande. Först spenderades en hel eftermiddag (sex timmar!) i Valbo tillsammans med Karin, sen var det dags för en fotbollsträning som gick riktigt bra för egen del, var på MFF enkelt slog GIF och jag vann ett nytt vad med Nicko, innan kvällen avslutades med Andra Avenyn-mys som "förr i tiden" med älsklingen.

Synd att klaga med andra ord, som jag brukar säga.

Passade på att inhandla ett par t-shirtar och en snygg, vinröd långärmad igår. Hade ju mitt bästa smakråd med mig så kändes tryggt att shoppa lite kläder eftersom jag innan inköpen fick höra om de var godkända eller inte... :)

Också Karin handlade förstås en del och även jag fick agera lite smakråd, något som jag tycker att jag skötte bra då hon såg utmärkt ut i allt :)



Efter att ha spenderat ett antal timmar i klädbutikerna och gått om IKEA med några småinköp som följd, bland annat en kudde, samt ätit gott var det sedan bara att stressa hem för att träna. Gick som sagt bra det också och kunde vara riktigt nöjd när jag lämnade Träffen för kvällen.

Än mer nöjd blev man när det gällde Gefle-MFF. Tyvärr hann jag ju inte vara på plats men fick i alla fall se andra halvlek på tv och kunde glatt konstatera att MFF enkelt avfärdade GIF. Ny himmelsblå seger och en 100 kronor rikare Alfredsson jr (Nicko och jag slog vad inför säsongen om vilka som skulle ta flest poäng i de inbördes mötena de två emellan) var därmed ett faktum. Och efter det kunde jag inte somna annat än gott intill älsklingen när dagen led mot sitt slut.



Idag har jag fått lite för lite gjort men i alla fall styrt upp lite med Sätrahemsidan och tvättat. Har även hunnit med att göra en minicomeback på Svenska Fans då jag trots min nedtrappning därifrån cirka en gång i månaden ansvarar för att skriva omgångskrönikan för Italien-sidan:

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=317001 
- Omgångskrönikan: De sju systrarnas bravader



Sätrasidan har fått en rejäl statistikuppdatering:

http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=440933 
- all spelarfakta division 6 2009

http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=440671 
- sammanfattning av division 6-säsongen



Angående rubrikens avslutande ord, "och en repris", syftar jag på fredagskvällen som så sakteliga börjar ta över. Förmodligen blir det en skön repris på förra veckans fredagsafton då jag satt här, kikade på ett par Beckfilmer, kopplade av och bara njöt av tillvaron. Det lutar åt en likadan kväll nu och jag tackar inte nej. Vore en perfekt start på helgen det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0