Division 5 här kommer vi!

Så grymt härlig måndagskväll det blev! Vi behövde en poäng borta mot GIF U på Strömvallen för att säkra division 5-platsen och visst lyckades vi med det. Det var faktiskt aldrig något snack då vi till slut vann med hela 4-1 och var det klart bättre laget. När slutsignalen gick kunde därmed jublet bryta ut och sedan jublades det en bra stund även inne i omklädningsrummet förstås :)


Segersång i omklädningsrummet!


http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=443444 - allt om matchen som tog oss till femman


För egen del blev det dessvärre bänken i 90 minuter ikväll, men det är svårt att vara annat än överlycklig en dag som denna trots allt. Visst kändes det tungt när minuterna tickade iväg och det stod klart att det inte skulle bli något inhopp, det ska jag erkänna. Men när slutsekunderna närmade sig, vi reste oss på bänken och applåderade och slutsignalen ljöd var det ingen annan känsla än en underbar glädje som gjorde sig påmind.

Det låter nog fånigt, men det var nästan glädjetårar när vi jublade i kapp strax efter matchens slut och alla Sätraspelarna kastade sig i varandras famnar på mittplan. Så visst var det härliga känslor man fick uppleva, både på och utanför planen.


Florén, Thyberg och jag jublar! Jag ser nästan arg ut, men kan säga att
det där är lyckan personifierad en kväll som denna :)


Säsongen har varit helt fantastisk
och nu ska vi försöka ta minst en poäng när kvalet avslutas mot Gävle Latino på lördag för att fullborda den. Det skulle innebära att vi inte bara kvalificerar oss för femman utan även vinner kvalgruppen. Dessutom vill vi ha revansch för 1-3-förlusten och 0-0-mötet mot dem tidigare i år.

Även för mig har säsongen varit riktigt lyckad. Visserligen har jag nött bänk under våra två kvalmatcher, men jag känner mig i allra högsta grad delaktig i framgången förstås. Av 18 seriematcher har jag startat i elva, gjort lyckade inhopp i toppmatcherna mot Forsbacka (1-1) och Latino (0-0), startat i DM mot Skutskär och spelat från start i tre av de fyra träningsmatcherna som jag har varit tillgänglig i. Så kan verkligen inte klara. Dessutom har jag fått spela in mig i ny roll som mittback i ett nytt lag, i en ny miljö.

Förutom de ovan nämnda siffrorna som det är synd att klaga över känner jag att jag har blivit en bättre spelare och fått bättre självförtroende. Så visst känns det redan nu inspirerande inför 2010 års säsong.

Men först ska vi avsluta den här och sedan rättmätigt njuta av framgångarna :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0