Baksmällan

Veckan har inledningsvis varit alldeles strålande. Jag har varit ledig såväl igår som idag men trots det inte legat på latsidan utan varit ganska flitig. Hunnit med att städa, tvätta och skriva en hel del på specialpedagogikuppsatsen som släpar efter sen förra hösten. Den börjar verkligen arta sig nu och jag tror att den kommer att bli riktigt bra när den är färdig.

Gårdagskvällen blev helt perfekt den. Först var Karin och jag hemma hos svärmor och åt middag på Batterigatan. Riktigt gott det och en bra start på kvällen. Efter att ha suttit fick jag med mig Karin hem till Sätra, trots att jag med visst besvär hade fått förklara att det "kanske råkar vara fotboll på tv..." :)

MFF gjorde ju sitt och slog Djurgården igår (Superettan nästa för Stockholmarna) så jag kunde vara riktigt nöjd. Ganska nöjd var nog trots allt min kära flickvän också till slut för hon passade på att vara taktisk, stanna till hemma vid Fältspatvägen en bra stund och därmed slippa det mesta av fotbollen. Alla nöjda och glada således :)


Men du gumman, så hemskt är det faktiskt inte att titta på fotboll.
Och du var jättesnygg med mörkare hår ;)



Efter fotbollen drog vi igång Baksmällan på dvd och därmed gick även resten av kvällen i glädjens tecken. Själv hade jag inte sett den tidigare och fick skratta mig igenom en mycket sevärd och rolig film. Perfekt avslutning på en lite perfekt kväll.

Den här dagen inleddes lika bra som den föregående slutade då vi passade på att ta en lång sovmorgon och äta frukost först vid tolvtiden. Skönt med en riktig slapparmorgon även om jag tack vare det inte fått lika mycket gjort som jag hade tänkt. Men det var det värt, utan tvekan.

Dessutom återstår ju några timmar av den här tisdagen. Lite uppsatsskrivande, svenskauppgift-fixande inför morgondagens lektion och fotbollsträning står på schemat de närmaste timmarna.






Kommentarer
Postat av: Sabina

Jepp. Här är allr bra. Jobbar och står i. Du är ju verkligen en flitig bloggare du! Kul att kika in ibland och se hur livet går:)

2009-09-16 @ 12:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0