Home, sweet home

Det börjar närma sig sluttampen på den här vistelsen hemma i Smålandsskogarna. En vistelse som har varit till belåtenhet i allra högsta grad. Måste erkänna att det har varit riktigt skönt att spendera några dagar här, samtidigt som det blir trevligt att återvända till Gävle imorgon. Trivs som sagt ypperligt på båda ställena och kan vara lycklig var jag än är :)



Dagar här har gått fort men jag har, för en gång skull när jag väl är här, ändå hunnit med en del av det jag hade tänkt och ville. I torsdags blev det som bekant ett besök på Ölandsbladet och lunch med min gamla sportchef och sen blev det stan och ett besök på Kalmargrillen för det sedvanliga tugget med Bojan. Alltid lika kul att tjabba lite med honom, något som jag passar på att göra varje gång jag är hemma i Småland. Jag hann även med ett inköp av nya inomhusträningsskor, Adidas Spezial. Något som behövdes och de kom väl till pass när jag visade upp mina kvalitéer (eller snarare brist på kvalité) på pingisträningen på kvällen. Riktigt kul var det trots att ringrostigheten gjorde sig extremt påmind.

I fredags var jag sedan inne i stan igen och tog en fika med Hanna. Det var kul att träffas igen och det blev mycket snack om allt mellan himmel och jord. Inte minst om skolan och utbildningen då vi båda pluggar till lärare. Efter det inhandlades en viktig sak till måndag, men mer än så kan jag inte avslöja än.

Kvällen innebar den klassiska bastun med "gubbgänget" här ute i skogarna. Efter att, mycket slumpartat och orättvist, jag fått stryk av pappa i pingis var det skönt att kliva in i bastuvärmen och höra allt skitsnack en stund. Jag lyckades få dit Mackan också vilket var en fullträff då vi alltid har kul när vi träffas. Vi hade mycket att tjata om så var nyttigt att vi äntligen fick ses igen.



Idag har vi bara varit hemma här. Långpromenad i det underbara höstvädret, smörgåstårta, fotbollstittande och allmänt må-bra-slöande har stått på programmet. Så kommer även de närmaste timmarna att se ut: god mat och fotboll alltså. Sen rundar jag av vistelsen här med att streama Milan-Parma på nätet, somnar förhoppningsvis nöjd och åker tillbaka till Gävle imorgon förmiddag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0