Lugna, härliga helg

Gårdagen var en riktig skön dag. Jag ryckte upp mig efter en slö start på dagen och fick lite vettigt gjort i form av att tvätta, städa och fixa lite småsaker. Skönt att få undan det och slippa ha något som måste göras idag. Som jag kommer till senare finns det annat att ägna den här söndagseftermiddagen åt än tråkiga måste-saker.


Kvällen blev sedan helt perfekt med god mat, äppelpaj och en bra film hemma hos Karin. Ruskigt så bortskämd jag känner mig där. Maten, i form av kycklig och klyftpotatis, stod på bordet när vi kom hem efter att Karin hade jobbat och därefter var det bara att ta för sig och vara nöjd.

Efter mat och efterrätt bänkade vi oss tillsammans med svärmor framför Slumdog Millionaire som vi hade hyrt på hemvägen. En riktigt bra film får jag faktiskt säga och helt klart sevärd. Filmkikande och godis rundade också av en kväll som inte blev alltför sen då älsklingen skulle upp redan före sju för att jobba idag.


Nu har jag inte mer än kommit hem från Batterigatan och gjort mig redo för att bänka mig framför tv:n. Det blir nämligen en söndagseftermiddag rakt igenom i fotbollens tecken. Det finns ju att välja och vraka bland gällande fina tv-matcher idag. Eller vad sägs om Hammarby-AIK, AZ-Ajax, Man Utd-Liverpool, Napoli-Fiorentina, Arsenal-West Ham? Synd att klaga för en fotbollsnörd som mig, särskilt när det ändå inte finns så mycket som behöver göras just för tillfället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0