Lycklig

Det är måndag, klockan ringde kvart i sju, snöblandat regn föll ner från himlen utanför fönstret, jag missade bussen med en halvminut och hade en lång dag framför mig. Att trots alla de måndagsförutsättningarna vara på riktigt bra humör - såväl i förmiddags som nu - måste betyda att jag för närvarande är en väldigt lycklig människa.

Hela helgen har varit en sån där må-bra-helg där allt har fallit väl ut och det inte har funnits någonting att klaga på egentligen. Den började med en fredagskväll i lugnets tecken som spenderades helt på egen hand hemma i lägenheten. Var faktiskt riktigt skönt att återigen vara ensam en fredag, för att bara koppla av och ta det lugnt. Givetvis hade jag allra helst spenderat tiden med Karin, men då hon jobbade så passade det perfekt för mig att varva ner på egen hand efter en hektisk vecka.

Lördagen tänkte jag ha spenderat genom att antingen åka skridskor eller simma. Men jag valde till slut en lat mans väg att vandra, stannade hemma och såg på fotboll. Herr Karlsson dök över och spanade in sitt kära Chelsea innan jag rundade av eftermiddagen med lite mer fotbollstittande på egen hand.

Att hela helgen gick i fotbollens och vännernas tecken kommer ni märka nu. Kvällen bestod nämligen även den av fotboll och umgänge. Jag och Thyberg (bilden) bänkade oss på Interpool, beställde in några kalla och tittade på spanska ligan från klockan åtta och framåt. Framförallt stod Valencia-Barcelona på programmet och efter den matchen mötte Karin upp oss. Strax senare begav vi oss hemåt mot Sätra (tack Thyberg senior för skjutsen) och det blev ett någorlunda tidigt avslut på lördagskvällen.



När Karin sedan gav sig iväg för att jobba igår fortsatte jag på den inslagna vägen med att slöa och titta på fotboll. I slöhetens djupaste stund kom därför ett sms som gjorde så att jag ryckte upp mig. Skyttekungs-Lucas var sugen på att spela lite boll, drog ihop ett gäng IK Sätra-grabbar och så hade vi helt plötsligt spenderat två timmar på Träffens konstgräs. Klockrent att få träffas, tjata lite, röra på oss och lattja lite boll igen.

Därefter knöts en helg som rakt igenom kändes avkopplande och bra ihop på allra bästa sätt när Milan vände 0-1 och vann med 2-1 till slut mot Roma. Det hade varit ganska förväntat om just Milan skulle förstöra den glada helgstämningen som jag omsvärmades av, men tydligen skulle glädjande nog ingenting vara negativt under den gångna helgen. Så tack för det och en lysande helg var således till ända. 


 . . . . . .


Älskar dig Karin Nilsson <3
Varje minut med dig är lika med lycka


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0