Produktiv och tråkig

Jag har gått in i en bubbla av seriositet, noggrannhet och struktur sedan jag började praktiksera på Bauer. Med dagarna fulla av praktik och lite tid över för annat har jag insett vikten av att planera och strukturera upp den fritid som trots allt finns att tillgå. När har jag tid för att tvätta, när behöver jag handla, vilka tider hinner jag träna och så vidare är saker som jag nu tar ställning till på ett helt annat sätt än tidigare. Jag antar att det har blivit lite mer "vuxet" leverne den senaste tiden. Inte alltid så roligt men det känns trots allt skönt att inse att man faktiskt klarar av att vara produktiv när det väl behövs trots att tiden som blir över är knapp.

Jag har säkerligen också blivit ganska tråkig om utomstående får tycka till. Och visst kan jag i så fall förstå dem som tycker det. Behovet av att vara social under helgerna blir inte alls lika stort tycker jag när man dagligen träffar mängder med roliga, trevliga människor på "jobbet", är social dagarna i ända och dessutom träffar ett antal kompisar på kvällarna när det vaknas träning. Därför sitter jag nu här helt själv (oförståeligt för vissa antar jag), klockan har passerat 18 och en lördagskväll som förmodligen helt kommer att gå i enstöringens tecken är på väg att inledas.

Helt offside gällande umgänge är jag dock inte, långt ifrån faktiskt. Gårdagskvällen innebar tvärtom fredagsmys (för att tjata ut ett av allmänheten redan extremt utnött uttryck) med älsklingen. Vi åt gott (svärmor serverade räkor) och kikade sedan på tv, bland annat filmklassikern Broarna i Madison County. En lugn och skön kväll inledde därmed den här helgen.

Idag har inte så mycket gjorts mer än att jag har ätit frukost med Karin, tagit mig ner på stan för lite småärenden, begett mig hem hit till Sätra och sedan sprungit en runda för att vara lite nyttig. Resten av dagen har varit väldigt slapp och så kommer lördagen alltså att fortsätta.

/ Er favorit-enstöring tackar för sig för den här gången.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0