Mer funderingar

Det kanske var hästen i stället för åsnan i det tidigare nämnda citatet, men sak samma. Innebörden är i alla fall densamma och den är mycket tänkvärd.

Angående Zlatans vara eller inte vara i landslaget är det nog inte alltför mycket att hetsa upp sig över än. Han hinner säkerligen fundera och ta ett beslut innan det är dags för viktiga matcher för blågult igen först nästa höst. Trots att han är en världsstjärna och en ruskigt duktig spelare tillhör jag inte dem som fasar över ett nej till landslaget från Barcelonaspelarens sida. Visst vore det tråkigt och en förlust rent kvaitetsmässigt, men vill han inte spela för sitt land så ska han inte göra det heller. Motiverade spelare är bättre än omotiverade stjärnor.

Samtidigt som Zlatan har gjort en del avgörande mål och stundtals briljerat i landslaget ska man komma ihåg att han under långa stunder har varit rent av dålig. Därför tycker jag att det är intressant att fundera på min förre Svenska Fans-kollega Michael Hailes tankar kring det hela, hämtade från hans strålande Milanblogg på Eurosports hemsida.
"Offsidenäsan tackar för sig. Jaha? Låt han vara då, så jävla bra är han inte. Är det en slump att Inter blivit bättre och Barca sämre sedan i somras? Naturligtvis inte.

Nu känns det plötsligt som ett lag man orkar bry sig lite halvt om i alla fall. Nu ska laget plötsligt formas snarare än birollsinnehavarna bakom en stjärna."

Jag håller till viss del med. En bra spelare med extremt hög högstanivå anser jag att han är, men det finns ett flertal exempel på situationer där en storstjärna har lämnat sitt lag och det laget då har börjat spela bättre. Så jag skulle långt ifrån ge upp hoppet för svensk landslagsfotboll om vår största profil väljer att bara spela för Barcelona framöver.


. . . . . .


Det blev ett mycket bra och givande gympass för mig och #17. Tyvärr verkar #12 mycket upprörd över att vi struntade i honom och tränade innan hans jobbardag tog slut, men det får han köpa. Är man yngst i gänget får man anpassa sig... ;)

Jag känner mig riktigt duktig efter dagens insatser faktiskt och ska inte klaga över någonting egentligen. Varför göra det, speciellt inte efter morgonens samtal med CSN. Har märkt att jag till min förvåning och frustration inte har fått något studiemedel i höst och ringde därmed för att söka svar på varför idag. Svaret var enkelt: Du har glömt att skicka in din studieförsäkran. Därmed är det också enkelt att lösa det hela och ännu bättre: När jag har skickat in den ligger hela höstens studiemedel och väntar på att föras över till mitt konto. Inga nudlar till mat närmaste tiden...

Nu dags att lämna datorvärlden för idag och umgås med älsklingen.
På återseende.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0