Inlägget utan rubrik

Jag har idétorka när det gäller rubriker. Det ska ju helst vara något intressant och lockande som får folk att vilja läsa men jag kommer inte på något just nu. Hursomhelst blir det i alla fall ett inlägg med lite meningslösa meningar om de senaste dagarna.

Det händer inte alltför mycket som det är värt att berätta om just nu. Träningen drog igång i tisdags som sagt och nu är den rutinen tillbaka med tre träningar i veckan, lite egenträning utöver det och skola/praktik. Lär väl inte bli så mycket annat som får plats på schemat framöver. Men samtidigt som det blir ganska fullbokat nu är det skönt att veta vad man har att göra.

Praktiken rullar på och är för närvarande väldigt lugn. Dock var jag riktigt flitig i onsdags och igår så nu är såväl fältstudien som loggboken klar. Därmed är mina VFU-uppgifter färdiga och till och med redan inlämnade. Skönt att ha det avklarat och bara kunna fokusera på att vara med som lärare de två sista veckorna.

Jag har precis haft vår idrott/hälsa-trea i samhällskunskap nu då den ordinarie samhällsläraren är på seminarium i Uppsala. De jobbar med ett grupparbete om EU så min roll blev ganska perifer då det mest handlade om att ta närvaro, sätta igång lektionen och ge lite kortare instruktioner. Jag har förvisso fått svara på en del frågor, ge lite tips och funnits till hands men inte behövt arbeta ihjäl mig.

Förmodligen tar jag helg redan i eftermiddag då jag egentligen har hela den här veckan avsatt för fältstudier och som sagt redan är klar med den uppgiften. Därmed finns inte mycket att göra imorgon så kan nog tänkas bli en skön sovmorgon i stället. 

Så en lugn, ledig dag imorgon med lite uppsatsskrivande hemifrån är vad jag kan se fram emot och därefter inleds en i raden av stillsamma helger. Fredagskvällen tänker jag avsätta åt uppsatsen och sedan runda av med Marseille-PSG för att därefter inleda lördagen med några skär på isen. Sedan blir det väl fotbollstittande med Noa i sedvanlig ordning innan matlagning och film står på menyn i sällskap med Karin.

Ja, så ser de närmaste dagarna ut för er bloggares del. Några fler meningslösa rader om helgen dyker garanterat upp i dagarna, så håll ut.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0