Helgen sammanfattas

En helg som har fortlöpt bra är över och en ny vecka har dragit igång. Helgen inleddes som så många gånger förr med en myskväll med Karin. Som alltid perfekt det. Den här gången blev det godisätande och slöande till Narnia. En bra film det och en trevlig start på helgen.

Sömn i någorlunda tid då ganska tidig uppstigning väntade. Karins mamma fyllde nämligen år i lördags så vi var uppe och sjöng och grattade med frukost på sängen. Dessutom väntade match för mig och jobb för Karin så någon sovmorgon var aldrig aktuell.


. . . . . . .



Därefter var det dags för mig att bege mig till samlingen inför matchen mot Gestrike/Hammarby. Vi äter numera frukost tillsammans före de tidiga lördagsmatcherna så blev till att njuta av en riktigt påkostat frukostbuffé på Ulvsätersskolan före avresan.

Det blev återigen en enkel seger för oss efter att vi kunde rycka i andra halvlek. 1-0 i paus blev till slut hela 6-0 och siffrorna var faktiskt i underkant. De hade egentligen bara en farlig chans och det var en riktig slumpartad möjlighet, som jag lite turligt kunde reda upp genom att få undan precis på mållinjen. I övrigt hade vi stenkoll på motståndet utan att behöva förta oss. Mittback för mig i nästan hela matchen (80 minuter) och var en lugn dag på jobbet.

Det dyker upp mer om matchen i Sätrabloggen och på vår IK Sätra-hemsida senare.


. . . . . . .


Förresten har jag fått ett nytt lag att tycka illa om: Blomstermåla IK.
Visst, NIK:s seger mot dem i veckan var tydligen inte helt rättvis sett till spelet. Men maken till skitsnackande via deras hemsida och vår gästbok efter den matchen var det längesen man upplevde. Kul filosofi de verkar ha där. Jag trodde det var målen och poängen som räknades. Fint att det blev förlust också i helgen för Blomstermåla. Två förluster på en vecka måste svida för de som tror att de är världens bästa lag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0