Ny Sätravinst

Det blev en ny vinst för oss i Sätra när Lingbo IF gästade Träffen igår. Precis som i 6-0-premiären mot Jädraås senast rann det iväg i andra halvlek och vi vann till slut med 5-0 (2-0). Till skillnad mot förra gången tog vi ledningen tidigt när Koller gjorde 1-0 efter mindre än en minut. Innan paus ökade vi på till 2-0 och hann med att bränna en handfull bra lägen.

Så även efter paus då vi såväl skapade som brände en hel del chanser men vi fick också utdelning tre gånger om. Bland annat stod inhopparen Lukas för två mål, det sista vackert framspelad av Florén. Därmed blev det en säker 5-0-seger trots att vi faktiskt inte gjorde någon riktig toppmatch. Lite ojämna över 90 minuter var vi men övervägande var det förstås ändå en positiv insats.

För egen del blev det 90 minuter som mittback den här gången och det gick riktigt bra. Samspelet med min mittbackskollega Björn fungerade nästintill prickfritt och hela backlinjen uppträdde stabilt. Själv lyckades jag med ett antal brytningar och med några bra uppspel. Jag var mer involverad i spelet än tidigare, hade ganska många bollkontakter och jag kände mig delaktig i spelet.

. . . . . .

Här kan ni för övrigt läsa mer om IK Sätras herrlag under säsongen 2009. Passande nog då jag slipper trötta ut er med långa matchreferat och liknande här i bloggen :)

http://iksatraherr.blogg.se/  


I stället kommer det mer "seriösa" fotbollsskrivandet (matchreferat, Sätranyheter, information om laget osv) att hamna här, som ett komplement till vår officiella hemsida. Bloggen länkas även från den, så den kommer att drivas mer som en riktig hemsida än som en blogg.






. . . . . .


Rundar nu av en bra fotbollshelg. Seger för NIK i fredags, seger för oss igår, seger för MFF mot Djurgården idag och i alla fall en poäng för Milan mot Juventus.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0