Positiva och negativa saker

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Så grymt skönt att tidigare idag få reda på att jag klarade lördagens tenta i grammatik.
En helvetisk grammatikperiod är således över och jag slipper börja förbereda mig för en omtenta. Något som jag nästan har räknat med så det får ses som en positiv överraskning det här.

Har ingen aning om vad jag fick för betyg, bara att den är godkänd. Något som räcker långt för min del när det gäller det här momentet. Att slippa plugga till en ny tung grammatiktenta och kunna fokusera på de uppgifterna som återstår den här terminen är väldigt befriande.


. . . . . . . . .


Träning igår och det såg riktigt bra ut. Tempofylld, tuff och bra på alla sätt och vis spelmässigt. Efter en längre löpövning och styrka körde vi spel och det var glädjande nog riktigt matchlikt. Det var hårda, täta närkamper och en del irritation, men på ett bra sätt. Det märks att konkurrensen är hård och att alla krigar för sina platser, något som bidrog till att vi nu följde upp en lyckad premiär med en mycket bra träning.

För egen del gick det också bra. Spelade mittback under det 40-50 minuter långa spelet och det fungerade fint. Hade bland annat ett antal lyckade brytningar i avgörande lägen. Den bästa träningen för mig på senare tid och det kändes förstås positivt för självförtroendet.

En tråkig avslutning blev det dock på träningen då Thyberg (bilden) skadade vänsterfoten. Han är en spelare som ytterst sällan ligger ner och visar att han har ont, så när Thyberg föll ihop i smärtor och skrek efter att ha landat illa på foten blev vi nog alla ganska oroliga. Bara att hoppas att det inte är för allvarligt. Han skulle röntga det nu om någon timme, så får hålla tummarna för att det inte är en fraktur i alla fall. Han behövs på planen och det vore tråkigt om han blir borta en längre tid.

. . . . . . . .


IK Sätras nya hemsida  är lanserad nu.
 För herrsektionen ser den ut så här:
http://www1.idrottonline.se/templates/Workroom.aspx?id=337634

Startsidan för fotbollssektionen ser ut så här:
www.iksatrafotboll.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0