Helgen sammanfattas del 2

Lördagen fortsatte efter vår tredje raka seger i division 6 med lite fotbollstittande och förfestande. Bentzer ringde på vid tresnåret och det var ett kärt återseende. Kul att träffa den liraren igen. Vi spenderade några timmar med kompisar här ute i Sätra och sedan var Goya målet för kvällen. Det var nämligen sittning för högskolestudenterna där.

Sittningar kan säkert vara trevliga tillställningar men de som vi har varit på här i Gävle har varit ack så stela, överseriösa och strama. Så även denna som slutade med att vi lämnade stället ganska tidigt och hamnade på någon mellanfest innan vi drog tillbaka till Goya framåt den senare delen av kvällen.

Visst kan man förstå att de som lägger ner tid och fixar en sittning (det ska de ha cred, absolut) vill ha det seriöst och ha ordning och reda. Men man behöver ju inte få det att verka som att det är årskurs två som sitter där och ska lyssna på allt fröken säger. Och sedan kan man ju ifrågasätta den enorma längtan och strävan efter att få synas, höras och bestämma som vissa av de styrande verkar ha.

Den senare delen av kvällen på Goya blev dock rolig. Bentzer och jag sprang glädjande nog på en annan gammal KBK-profil i form av Olof och det var grymt kul att träffa honom igen. Vi höll hov fram till strax ett nån gång och sedan drog jag hemåt i sällskap med Andy och Noa.

Kände mig ganska lugn på vägen hem men kan väl säga att jag inte mådde allt för prima när det väl var dags att sova sen. Sån tur jag har som har en så omtänksam älskling som hade tålamod med mig och gav mig en hjälpande hand :)


. . . . . . . .


Var lagom trött och sliten
när klockan ringde (jobb igen för Karin) igår morse men repade mod under dagen och efter några koppar kaffe började kroppen vakna till liv igen. Slöade mig igenom förmiddagen och inledningen av eftermiddage. Därefter åkte vi ut till Korsnäsvallen för att se Korsnäs BK mot Kurdiska. Ingen vidare fotbollsmatch rent spelmässigt men högdramatisk med heta känslor, utvisningar, ett sent straffavgörande och en omdiskuterad domarinsats i en match som KBK till slut vann med 3-2.

Kul att träffa lite gamla KBK-kompisar och lite folk där ute igen. Blir säkerligen några besök till där under säsongens gång.

Efter det väntade träning för mig. Var riktigt skönt att springa ur kroppen sedan lördagskvällens festande och kunde känna mig nöjd efter. Fick slita som ett djur under den avslutande trelagsturneringen, kändes att kroppen inte var i topptrim då, men jobbade på bra och kunde ganska nöjd lämna Träffens IP.


. . . . . . . .


Avslutade sedan helgen med att kika lite fotboll och vara med Karin en kort stund. Bra avslutning på en lyckad helg det och nu är det nya, friska tag (usch så klyschigt det lät) som gäller inför den nya veckan.


. . . . . . . .


Men förresten,
hur fan kan man torska mot Hammarby? :S
Aja, spelmässigt såg det bra ut i alla fall och MFF repar nog mod de också med tiden.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0