Grazie Paolo!

Har längtat tillbaka till Milano och inte minst till San Siro ända sedan vi var där i början av mars och idag skulle man verkligen ha varit där igen. Den störste av dem alla avtackades ju nämligen när Milan tog emot Roma och Paolo Maldini gjorde sin sista hemmamatch någonsin i Milantröjan.

Tyvärr föll Milan med 3-2 men Maldini hyllades förstås efteråt och tog ett tårfyllt farväl av hemmasupportrarna. Jag skulle mer än gärna ha varit där och fått stå upp och ge denne fantastiske fotbollsspelare och person den hyllning han så väl förtjänade.

Tack för allt du gjort i Milantröjan Maldini!


. . . . . .


Nu befann jag mig inte på San Siro.
I stället har jag idag under stora delar av dagen befunnit mig på Ulvsätersskolan och på Träffen med laget. Vi äter ju numera till och med frukost inför matcherna eftersom vi oftast spelar tidigt lördagar eller söndagar. Så även idag alltså och efter frukostsamlingen gjorde vi processen kort med Älvkarleby IK.

Gästerna var minst sagt bleka, om man ska vara snäll, och vi sprang iväg till hela 12-0 (!) efter 6-0 i paus. Florén och Lukas gjorde sex mål var och vi släppte för fjärde matchen i rad inte in ett enda mål. 29-0 i målskillnad och fyra raka vinster hittills.

Själv spelade jag sista 30 som mittback. Behövde verkligen inte förta mig och gjorde det lilla jag skulle under den tiden som jag var på plan. Några passningar, några brytningar och ett par målchanser hann jag med. Inte vanligt att jag får lägen men var inte långt ifrån på ett par hörnor idag. Men 12-0 räckte ju gott. Det var faktiskt för enkelt om man ska vara ärlig och vi hade räknat med klart tuffare motstånd.


Mer om matchen finns här:
http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=362488




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0