En premiärseger avslutade helgen

Mitt humör gick från moll till dur under söndagseftermiddagen när vi spelade seriepremiär mot Jädraås AIK. Från början var det inte särskilt bra humöret, det ska jag villigt erkänna, då presentationen av startelvan under lördagen tillkännagav att en bänkplats väntade för mig på söndagskvällen. Tungt det förstås, särskilt då det har gått bra under försäsongen såväl på träningarna som i matcherna. Men konkurrensen är stenhård på i princip samtliga positioner så det är bara att kriga på. Och visst blev humöret bättre efter hand.

För det blev 20-25 minuters speltid för egen del i alla fall och då jag hade räknat med 90 minuter på bänken var det i alla fall klart bättre än inget. Dessutom gick det bra - riktigt bra för hela laget och klart godkänt för mig under den tiden som jag var på planen.

Hoppade in som mittback när vi redan hade punkterat matchen och fick vara med om att fullborda en strålande andra halvlek. 0-0 i paus blev 6-0 till slut när vi fick ordning på spelet och visade oss vara klart konditionsstarkare än gästerna efter halvtidsvilan.

Bilden till höger är från ett framträdande i NIK-tröjan i somras, hittade ingen bättre... :)

. . . . . . . . .

Helgen i övrigt då? Jo, hade ju tenta i lördags förmiddags och nu är i alla fall grammatiktentan avklarad. Åtminstone för den här gången. Det kan mycket väl bli underkänt och en omtenta för mig, den var riktigt svår. Men i så fall vet jag i alla fall lite mer vad som kan vänta så känns bra att ha gjort tentan en gång.

Efter tentan blev det en snabb vända förbi Träffen där laget var samlat för att leverera den jord vi sålt (ett av uppdragen vi gör för att dra in pengar till laget) och för att få lite info inför söndagens seriepremiär. De hade jobbat bra grabbarna så jag slapp hjälpa til med jordutdelningen :)

Passande det då jag hann hem en runda innan det var daga att bege sig mot stan. Karin och jag skulle nämligen fira halvårsdagen lite lätt och tog en mysig fika i ett par timmar på Mingel&Bar. Tack för de grymt fina rosorna gumman :)

Något som också var passande var att Karin skulle vidare och träffa ett gäng tjejkompisar runt åttasnåret, alltså precis i lagom tid för mig att ta mig hem för att se El Classico mellan Real Madrid och Barcelona :)

Lördagen fick således en perfekt avslutning. Mys med älsklingen, sen fotboll av yppersta världsklass och därefter sällskap av Karin igen.

Detta följt av en mysig söndagsmorgon och förmiddan samt en trots allt lyckad seriepremiär till slut alltså.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0