Veckosummerande

Redan måndag och därmed ny vecka. Den föregående blev riktigt lyckad och den andra halvan av den ska summeras här är tanken.

Fotbollsmässigt var det en hygglig vecka. Ganska bra träning av oss i måndags, mindre bra i tisdags och ett riktigt lyckat pass på Strömvallen i torsdags trots att mängder med spelare saknades. Ingen match i helgen utan nya tag nu mot mötet med Tierps IF som väntar kommande söndag.

Skolveckan var också lyckad, riktigt lyckad faktiskt. Jag hade uppsatsopponeringen för c-uppsatsen i mediekursen från i höstas som jag har nämnt här ett antal gånger. Äntligen har man det överstökat. Det gick överraskande bra också glädjande nog. Det var inte många negativa synpunkter på den, tvärtom. Fick beröm för det innehållsmässiga, såväl gällande bakgrundsbiten och teoridelen som min analys. Det enda jag behöver fixa är vissa små slarvfel, fixa sidnummer och lite annat sånt smått. Småsaker med andra ord som kommer gå väldigt snabbt. Så är mer än nöjd.

Så långt torsdag. Fredagen var ruskigt lugn, ledig hela dagen och kvällen spenderades med älsklingen.

Veckan avslutades sedan på bästa sätt med kick off med laget hela lördagen. Mer om den kommer i ett eget inlägg snart.  


Dagens fråga:
Var är våren?
Vårkänslor förra veckan, snöstorm idag. Logiskt? 

Det  vräker verkligen ner utanför nu. Kanske läge att äta en banan och sen gå ut och leka i snön... ;)


Dagens skriverier hittills:
http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=287645

Har förutom ett par timmars oerhört drygt och tråkigt skrivande i svenskan, har suttit och skrivit rent tusen och åter tusen svar på instuderingsfrågorna, så har jag plitat ner en krönika för Svenska Fans. Blir en artikel till innan dagen är slut förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0