Stabil helg

Stabilt är ett av mina favoritord har jag märkt och med just det ordet kan helgen summeras. För det var en stabil sådan. Fredagskvällen spenderade jag i lugn och ro helt på egen hand. Fixade lite tacos och bara tog det lugnt i min ensamhet. Rätt skönt det faktiskt.

Resten av helgen gick sedan i mångt och mycket i fotbollens tecken (ovanligt...). Såg mitt gamla KBK spela träningsmatch mot Ockelbo på lördagseftermiddagen och de gjorde det bra trots ett ganska b-betonat lag. Bentzer (bilden) briljerade i målet trots tre insläppta och räddade bland annat en straff i andra halvlek. Dessutom snackade han till sig en varning - med andra ord var det den gamla vanliga Bentza som visade upp sig :P
Mange var även han briljant med två ass och ett mål i KBK:s 4-3-seger i en svängig match.



Lördagskvällen innebar sedan 30-årskalas för bröderna Lindgren. Eller 60-årsskiva för tvillingarna kanske man snarare ska kalla det. En lyckad fest var det hursomhelst utan tvekan då de hade styrt upp det riktigt fint med mat, tårta och lite tävlingar. Sedan vankades det ju också fotboll som vi bänkade oss för och fick se ett stabilt (bra ord som sagt) Sverige ta en poäng i VM-kvalet borta mot Portugal. De flesta fortsatte sedan kvällen inne i stan men för mig blev det en lugn afton då match väntade på söndagen. Ingen alkohol för min del men väl sömn med älsklingen i stället.

Match i söndags som sagt men den avhandlar jag i ett nytt inlägg, för att inte trötta ut er alt för mycket med ett uppsatsliknande inlägg som det här hade blivit annars. Men kan avslöja att även söndagen var ganska stabil... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0