Middag, melodifestival och film

Helgen har fått rasande fort hittills, kanske beroende på att mycket kul har gjorts och att det återigen har varit ett mycket lyckat veckoslut. Ganska lugnt men samtidigt socialt och väldigt trevligt.

I fredags kväll var jag med Karin och tog en fika på Waynes med hennes kompis Fia. Trots att Karin och jag känt varann i över ett år och att Fia är en av hennes bästa vänner så har jag bara träffat henne flyktigt på krogen för drygt ett år sedan. Så var på sin plats att jag hängde med den här gången och det blev en bra fikakväll med massa prat i ett par timmar innan Karin och jag begav oss hem igen och avslutade kvällen med tv och mys.

Lördagsförmiddag med älsklingen och därefter i sedvanlig ordning slöande framför lite fotboll - som en lördag brukar se ut med andra ord. Blev dock en ganska kort eftermiddag hemma eftersom vi skulle ut och äta. Bentzer och hans sambo Angelica  var hemma i Gävle över helgen och de hade glädjande nog bjudit med oss på en kväll med restaurangbesök följt av melodifestivalen, lite dricka och konverserande hemma i Bentzers gamla lägenhet.

Det blev en kanonkväll som inleddes på Mezopotamya. Tanken var först att äta på Church Street men var 45 minuters kö där så vi planerade snabbt om och det skulle visa sig att ingen blev missnöjd med det. Var tvärtom kanon på Mezopotamya också. Mysig miljö och riktigt fin mat. Själv avjöt jag fläskfilé med pommes och kantarellsås. Även de andra tog för sig av de grillrätterna som erbjöds och vi var mätta och nöjda när vi begav oss hem till Bentzer.

Blev kikande på schlagern, lite drickande (Bentzer slog på stort och plockade fram champagnen kvällen till ära :P) och en massa snackande om allt mellan himmel och jord. Efter flera roliga timmar rundade av strax före tio. Angelica begav sig till en kompis som fyllde 18 och Bentzer hakade på Karin och mig på bussen mot Sätra för att besöka KBK:s lagfest som förlagts hos Mange. För oss (alltså Karin och mig) blev det sen en lugn avslutning på lördagskvällen med filmen Säg att du älskar mig innan vi hyggligt tidigt slocknade hemma hos henne.

 
Bilder från kvällen kommer senare. Tills vidare får det duga med den här
från förra lördagen :)




Kommentarer
Postat av: Angi ( Angelica )

Skön blogg.

Du skriver så fint Affman!

Riktigt trevlig kväll måste jag hålla med om, verkligen och något som BÖR göras om ^^

Take care!

2009-03-04 @ 06:43:25
URL: http://baraangi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0