Ett par självgoda dagar

De senaste dagarna har varit fyllda av självgodhet från min sida. En självgodhet som jag faktiskt, utan att försöka skryta, nästan har gjort mig förtjänt av. Förra veckans lyckade uppsatsopponering har följts av glädjande besked angående betyget på examinationsuppgifterna från första svenskamomentet. C i betyg på båda dem, vilket innebär C på hela momentet. Något som jag är klart nöjd med. Har inte lagt ner allt för mycket tid på de två analysuppgifterna då det mesta har kretsat kring medieuppsatsen. Så klart positivt det.

Glädjande nog har även min senaste Svenska Fans-krönika som jag länkade här för några dagar sedan fått många positiva reaktioner. Alltid kul att få beröm och särskilt som nu då lovorden kom från Intersupportrar och andra icke-Milanister.

Varit ledig hittills i veckan vilket förstås har varit skönt. Har dock varit ganska flitig och pluggat en del svenska. Dessutom har jag skrivit ytterligare några Svenska Fans-artiklar, bland annat den här:
http://www.svenskafans.com/italien/milan/artikel.asp?id=287838

I övrigt har det varit träning såväl i måndags kväll som igår. Måndagsträningen i Andersbergshallen var mycket bra rakt igenom från hela truppen. Bra fokus och inställning. Gårdagens var sämre kvalitetsmässigt, både för mig själv som var tämligen ojämn och för många av de övriga. Den hårda löpövningen som vi körde satte sig i benen och gjorde spelet riktigt tungt och segt sen.

Skola imorgon förmiddag och sen träning på kvällen. Nya tag med andra ord och laddning för söndagens möte med Tierp som står på programmet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0