Sätra ångar på

Vårsäsongens sista match stod på schemat ikväll när vi tog emot Ockelbo IF hemma på Träffen. Det blev en perfekt avslutning på en stark vårsäsong som nu har innehållit sju segrar, en oavgjord och en förlust. Kvällens match vanns med hela 8-2 till slut men var jämnt i 45 minuter. Vi hade bara 2-1 i paus efter att, efter en strålande första kvart med två mål framåt, tappat initiativet lite och släppt till 2-1-reduceringen på en hörna.

I andra fick vi dock en kanonstart med två snabba mål och därefter rullade det på. Siffrorna rann iväg och Ockelbo fick bara tillfälle att göra ett lite turligt tröstmål. Mer släppte vi inte till i en ganska stabil insats defensivt sett av vår nykomponerade backlinje och framåt briljerade återigen Florén och co.

För egen del går jag väl ge mig godkänt med ett plus efter i betyg. Jag hade inte överdrivet mycket att göra, var lite mer involverad i spelet före paus än efter men stod rätt, skötte mitt positionsspel och tycker att backlinjen fungerade bra.

Kul att det var ganska mycket publik ikväll också. Till och med Karin smet ner för att se sista kvarten, första gången hon ser mig spela match och jag får väl ge ett litet plus i kanten till henne för det :)

. . . . . . . .


Matchreferat hittar ni här:
http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=385471

Och mer skrivande blir det här:
http://iksatraherr.blogg.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0